تاریخ : 1399,شنبه 04 مرداد16:50
کد خبر : 76600 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

دو گام فوری که مجلس یازدهم می‌تواند برای ایثارگران بردارد


دو گام فوری که مجلس یازدهم می‌تواند برای ایثارگران بردارد

موضوعی که در جامعه‌ی ایثارگری موجب مکدر شدن خاطر بسیاری از خانواده‌های ایثارگران شده است، بحث بیکاری است که در این رابطه بسیاری از فرزندان ایثارگر در حال حاضر بیکار و فاقد شغل هستند و

فاش نیوز - عضو هیئت رییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس اعطای وام با درصد پایین و رفع مشکلات درمانی و بیمه‌ی تکمیلی را از جمله اقداماتی که مجلس یازدهم می‌تواند با تخصیص اعتبارات مناسب، گام‌های موثری برای رفع مشکلات ایثارگران دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، یعقوب رضازاده، نماینده‌ی ایثارگر مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در حاشیه‌ی جلسه‌ی علنی خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم که اکثریت نمایندگان آن را ایثارگران، جانبازان، رزمنده و خانواده‌ی محترم شهدا تشکیل می‌دهند، بایستی برای برطرف کردن مشکلات جامعه‌ی هدف گام‌های موثری بردارد و از خود حرکتی نشان دهد.

نماینده ایثارگر مجلس یازدهم که ۱۲۰ ماه سابقه‌ی حضور در جبهه را دارد و دوبار بر روی مین رفته است، در خصوص نقش مجلس در برطرف کردن نیازها و مطالبات جامعه‌ی ایثارگری اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری در مورد مجلس یازدهم فرمودند؛ مجلس یازدهم، مجلس انقلابی، اسلامی، کارآمد و قوی است و قطعا یکی از برنامه‌های ما در رابطه با بحث ارتقای حقوق و معیشت عزیزان ایثارگر است؛ همچنان که درصدد هستیم در بحث بازنشستگان ایثارگر کشوری و لشکری همسان‌سازی حقوق انجام شود.

نماینده‌ی دوره‌ی یازدهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به معضل بیکاری در جامعه‌ی ایثارگری متذکر شد: موضوعی که در جامعه‌ی ایثارگری موجب مکدر شدن خاطر بسیاری از خانواده‌های ایثارگران شده است، بحث بیکاری است که در این رابطه بسیاری از فرزندان ایثارگر در حال حاضر بیکار و فاقد شغل هستند و در این راستا مجلس یازدهم بایستی اقدام عاجلی را برای رفع مشکل انجام دهد.

نماینده‌ی جانباز مجلس یازدهم که تاکنون از تشکیل پرونده‌ی جانبازی برای خود در بنیاد شهید خودداری کرده است تصریح کرد: اعطای وام با درصد پایین و رفع مشکلات درمانی و بیمه‌ی تکمیلی از جمله اقداماتی است که مجلس یازدهم می‌تواند با تخصیص اعتبارات مناسب، گام‌های موثری بردارد.

عضو هیأت رییسه‌ی کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: امیدوارم مجلس یازدهم بیش از مجالس قبلی برای عزیزان ایثارگر تلاش کند و این وظیفه‌ی مجلس است و منت نیست؛ چرا که این عزیزان برای میهن اسلامی زحمات زیادی کشیدند و سالیان سال با حضور در جبهه‌ها بدور از خانه و خانواده بودند و از دین و شرف و ناموس کشور دفاع کردند و همگی ما مدیون آنها هستیم.

نماینده ایثارگر مردم سلماس در پاسخ به سووال فاش نیوز در مورد ضمانت اجرایی مصوبات ایثارگری در مجلس یازدهم تاکید کرد: موضوع ضمانت اجرایی مصوبات مجلس به دولت برمی‌گردد و بالاخره قوانین زیادی در مجالس گذشته تصویب و به دولت ابلاغ شده است؛ اما متاسفانه اجرایی نشده است؛ که اجرا نشدن آنها به دلیل کمبود اعتبارات، عدم اختصاص ردیف بودجه‌ای و پیش‌بینی نکردن منابع مالی بوده است.

رضا زاده با اشاره به وظیف اصلی مجلس از جمله قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون یاداور شد: موضوع نظارت بر اجرای قانون بسیار مهم است اگر چه متاسفانه نظارت ضعیف بوده است و نظارت مناسب بر اجرای مصوبات صورت نگرفته است. بنابر این مجاس یازدهم در تلاش است که هم در بعد نظارت و هم در بعد قوانین  با تعیین ردیف و کد اعتباری بر مشکلات فایق آید.

عضو هیئت رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان تاکید کرد: در ملاقات هایی که اخیر با وزیر دفاع، فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح در کمیسیون داشتیم مشکلات و مطالبات جامعه ایثارگری را مطرح کرده ایم. همچنین از آنها خواسته شده است که تا موانع موجود در رابطه با همسان سازی حقوق ایثارگران احصا و به کمیسیون اطلاع تا در صورت لزوم در صحن علنی مطرح شود.