تاریخ : 1399,جمعه 10 مرداد16:03
کد خبر : 76710 - سرویس خبری : اخبار

جانباز لامردی به هم‌رزمان شهیدش پیوست



فاش نیوز- جانباز هشت سال دفاع مقدس حاج مرتضی جهانبانی از شهرستان لامرد به همرزمان شهیدش پیوست.

 پاسدار جانباز حاج مرتضی جهانبانی پس از سال‌ها خدمت مجاهدانه و کارهای خیر در شب عرفه در سن ۵۶ سالگی به خیل همرزمان شهیدش محمد کشتکار، حاج علی نوری، محمود امیری، حمید ناصری، محمود کاظمیان، ابراهیم قادری، احمد محمدپور، و ماندنی ماندگاری پیوست.

جانباز لامردی به هم‌رزمان شهیدش پیوست

این پیشکسوت عرصه جهاد و شهادت، در سال ۶۲ در پادگان جلدیان پیرانشهر در خط پدافندی حاج عمران از ناحیه پای راست و مرحله بعد در عملیات کربلای ۵ در سال ۶۵ از ناحیه دست، پا، شکم در شلمچه به درجه جانبازی نائل شد.

این خیّر نیک اندیش لامردی در عملیات‌های والفجر ۲، والفجر ۴، والفجر ۸، و کربلای ۵ حضور داشته، و به‌عنوان فرمانده دسته و فرمانده گروهان فعالیت داشته است.
 یکی از همرزمان این فرمانده عملیات کربلای ۵ در زمان دفاع مقدس در لامرد تصریح کرد: آقای جهانبانی در زندگی خود با توجه به داشتن تمکن مالی به ضعفا و نیازمندان کمک می‌کرد و همیشه و همیشه در امورات خیر پیش قدم بود.

او گفت: سرگرد جهانبانی هیچ وقت در پاسداری از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب ذره‌ای تردید نکرد و تا آخرین لحظه عمرش در جبهه انقلاب و ولایت همچون یاران شهیدش بر عهدی که با ولایت بسته بود، ایستاد.

وی افزود: آنقدر خوش خلق و خوش برخورد بود که بسیجیانش او را همچون عزیزی در حلقه می‌گرفتند و دوستش داشتند.

خانواده این شهید در اطلاعیه‌ای، از مردم خداجوی و شهید پرور لامرد خواست به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا هیچ برنامه عمومی نخواهند داشت، و تمامی هزینه‌های مراسم صرف امور خیر خواهد شد.


منبع : مهر