تاریخ : 1399,شنبه 11 مرداد12:35
کد خبر : 76726 - سرویس خبری : اخبار

بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های عربی



بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های عربی

بیانات رهبر انقلاب اسلامی ایران به مناسبت عید سیعد قربان به خصوص آن بخش از سخنان ایشان که تحریم‌ها را جنایتی بزرگ علیه ملت ایران خواندند بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی داشت.

 حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب به مناسبت عید سعید قربان طی گفتگوی زنده تلویزیونی با ملت ایران سخن گفتند.

رهبرانقلاب در سخنان خود اظهار داشتند: هدف بلند مدت دشمن به ورشکستگی کشاندن کشور و هدف جنبی آنها اثر گذاری بر کمکهای ایران به جبهه مقاومت است.

شبکه‌های تلویزیونی منطقه به محض آغاز سخنان رهبر انقلاب اسلامی ایران به مناسب عید سعید قربان بیانات ایشان را به صورت زنده پخش کردند و پایگاه های خبری نیز سخنان ایشان را در قالب اخبار فوری منتشر کردند.

شبکه خبری المیادین آن بخش از سخنان رهبر معظم انقلاب را که درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران بوده برجسته کرده و آن را جنایتی بزرگ خواند که ملت ایران را هدف قرار داده است و از قو ل رهبری اعلام کرد که باید بر اقتصادی مقاومتی تکیه کنیم.

شبکه خبری المنار لبنان نیز این تیتر را در رابطه با سخنان رهبرمعظم انقلاب برای خبر خود انتخاب کرد: امام خامنه ای : تحریم تحمیلی آمریکا علیه ملت ایران جنایتی بزرگ است.

به گزارش المنار، امام خامنه ای تاکید کردند که دشمنان می خواهند با تحریم، اقتصاد ایران را ضربه بزنند و کمک های این کشور به محور مقاومت را قطع کنند.

خبرگزاری رویترز در بخش عربی خود آن بخش از سخنان رهبر انقلاب که به انتقاد از رفتار کشورهای غربی و عدم تعهد آنها در قبال توافق هسته ای اختصاص داد و نوشت که آیت الله خامنه ای از کشورهای  اروپایی به خاطر سهل انگاری در قبال توافق هسته‌ای انتقاد کردند . آیت الله خامنه ای گفتند: آنها با وعده‌های توخالی خود به اقتصاد ایران ضربه زدند.

شبکه خبری روسیا الیوم به بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره مشکلات و بحرانهای فزاینده در داخل آمریکا و رفتار وحشیانه دولت و نیروهای نظامی آمریکا با مردم این کشور اشاره کرد که طی آن معظم له با برشمردن مصادیقی از مشکلاتِ امروز آمریکا مثل فاصله طبقاتی عجیب، تبعیض نژادی، مشکلات اقتصادی و بیکاری‌های گسترده، مشکلات مدیریتی در قضیه کرونا و مدیریت اجتماعی ضعیف که منجر به بی‌رحمی‌ و قتل و شکنجه به دست پلیس آمریکا می‌شود، گفتند: امروز آمریکا در سطح دنیا منفور و منزوی است.

سایت السومریه عراقی از قول رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نوشت: رویای آمریکا از طریق تحریم‌ها و تشدید فشارها علیه ایران هرگز محقق نخواهد شد.

پایگاه خبری - تحلیلی العهد لبنان نیز آن بخش از سخنان رهبر انقلاب که بر تونایی ملت ایران برای مقابله با دشمن تاکید کردند برجسته کرد و از قول رهبر انقلاب ایران نوشت که آمریکای در بحران هرگز نخواهد توانست ملت ایران را به تسلیم وادار کند.

شبکه الجزیره قطر نیز از قول رهبر معظم انقلاب ایران نوشت: تحریم های آمریکا علیه ایران با هدف فروپاشی اقتصاد ایران است. مقابله با تحریم‌ها با تکیه بر توانمندی‌های ملی امکانپذیر است نه با چشم پوش از عناصر قدرت ما.

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) این تیتر را از قول رهبر انقلاب انتخاب کرد و از قول ایشان نوشت: آیت الله خامنه ای: تحریم و محاصره تحمیلی آمریکا علیه ملت ایران جنایتی بزرگ است  اما این اقدامات به شکست خواهد انجامید و در نهایت ملت پیروز خواهد شد .

به گزارش تسنیم ، بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به مناسبت عید سعید قربان همچنان در سایت‌ها و پایگاههای خبری منطقه ادامه دارد .


منبع : tasnimnews خبرگزاری تسنیم