تاریخ : 1399,سه شنبه 14 مرداد19:21
کد خبر : 76798 - سرویس خبری : اخبار

هشدار جدی معاون بهداشت و درمان بنیاد!


هشدار جدی معاون بهداشت و درمان بنیاد!

دکتر عباسپور، معاون بهداشت و درمان بنیاد از خطر جدی ابتلا به کرونا برای جانبازانی که گروه درمعرض خطر هستند، خبر داد.

فاش نیوز- دکتر عباسپور، معاون بهداشت و درمان بنیادشهید از خطر جدی ابتلا به کرونا برای جانبازانی که گروه درمعرض خطر هستند، خبر داد.

دکتر عبدالرضا عباسپور در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: شرایط کنونی ابتلا به کرونا نسبت به زمان آغاز شیوع آن بدتر شده است و خطر جدی جانبازان را تهدید می‌کند.

وی افزود: از آنجایی که کرونا از دیدگاه برخی از مردم عادی شده و دست کم گرفته می‌‌شود، و بسیاری نیز خود را موظف به رعایت پروتوکل‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک یا شست و شوی دست‌ها یا رعایت فاصله اجتماعی نمی‌کنند، حضور در اجتماع خطرساز است.

 دکتر عباسپور همچنین اضافه کرد: جانبازان به دلیل داشتن زمینه های بیشتر ابتلا به بیماری و آماده بودن بدن و سیستم ایمنی پایین، در معرض خطر بیشتری نسبت به دیگران در برابر کرونا هستند.

بنابراین توصیه می کنم که جانبازان حتی الامکان فقط برای کارهای ضروری از منزل خارج شوند و حضور در میان جمیعت یا در جمع ها را به حداقل برسانند.

معاون بهداشت بنیاد تاکید کرد: در دوره پیشین شیوع شدید بیماری، جانبازان با توجه به رعایت بسیار خوب و حداکثری، حداقل ابتلا به بیماری را داشتند. اگر در این دوره که شیوع بیماری حاد شده است، جانبازان رعایت نکنند، در بین آنها فاجعه آفرین خواهد شد.