تاریخ : 1399,دوشنبه 20 مرداد14:14
کد خبر : 76913 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

دختر شهید رئیس فراکسیون شاهد شد


دختر شهید رئیس فراکسیون شاهد شد

سمیه محمودی (فرزند شهید) با اکثریت آرا به‌عنوان رییس فراکسیون فرزندان شاهد مجلس شورای اسلامی انتخاب شد...

فاش‌نیوز - اعضای هیأت رییسه‌ی فراکسیون شاهد مجلس شورای اسلامی، متشکل از فرزندان شهدا انتخاب شدند و سمیه محمودی به عنوان رییس این فراکسیون برگزیده شد.

 به گزارش خبرنگار ما، محمدمهدی مفتح، نماینده ایثارگر مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه‌ی برگزاری انتخابات فراکسیون فرزندان شهید (فراکسیون شاهد) مجلس یازدهم اظهار داشت: دوستان عزیز نماینده که حدود 14 فرزند شهید هستند، به‌عنوان اعضای فراکسیون شاهد در مجلس یازدهم حضور فعالی دارند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات هیأت رییسه‌ی فراکسیون شاهد یادآور شد: در این انتخابات سمیه محمودی (فرزند شهید) نماینده شهرضا با اکثریت آرا به‌عنوان رییس فراکسیون فرزندان شاهد مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه‌ی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در انتخابات فراکسیون شاهد، آقایان شریفیان و ابطحی نیز به عنوان نایب رییس و سخنگوی فراکسیون فرزندان شهید انتخاب شدند.

به گفته نماینده ایثارگر تویسرکان در این انتخابات، غلام‌رضا مرحبا، نماینده‌ی آستارا نیز به عنوان سخنگوی فراکسیون شاهد انتخاب شده است.

مفتح در پاسخ به سوال فاش نیوز در مورد رسمیت قانونی فراکسیون‌های مجلس شورای اسلامی متذکر شد: ما در آیین‌نامه‌ی داخلی مجلس شورای اسلامی قاعده‌ای برای این کار نداریم و آیین‌نامه داخلی مجلس نسبت به نحوه‌ی شکل‌گیری فراکسیون ساکت است و نمایندگان با هر تعداد که باشند می‌توانند فراکسیونی را در مجلس شورای اسلامی تشکیل دهند.

وی ادامه داد: فراکسیون یک تشکل داخلی در مجلس شورای اسلامی و خارج از قانون آیین‌نامه‌ی داخلی است. بر این مبنا هر تعداد از نمایندگان که در یک فراکسیون دور همدیگر جمع شوند و بخواهند یک کاری را انجام دهند و فراکسیون دارای هیئت رییسه باشد، با قانون و آیین‌نامه داخلی مجلس منافات ندارد.

مفتح تصریح کرد: از طرف دیگر ما  برای عضویت در فراکسیون شاهد چون شرط فرزند شهید بودن را داریم و فارغ از خط و خطوط سیاسی و جناح‌بندی هستیم، با هر تعداد فرزند شهید موجود در مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نماینده می‌توان فراکسیون فرزندان شهدا را تشکیل داد.

نماینده‌ی ادوار مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی با نمایندگان فرزند شهید، فراکسیون شاهد را در مجلس تشکیل داده ایم. امسال نیز حدود 14 تن از فرزندان شهدا به‌عنوان نماینده در مجلس یازدهم حضور دارند و بر این اساس، در این دوره با این تعداد فراکسیون تشکیل شده است.

وی در خصوص زمینه‌ی فعالیت فراکسیون فرزندان شاهد در مجلس یازدهم اظهار داشت: در فراکسیون شاهد کلیه‌ی مسائل مرتبط با فرزندان شهدا را به‌طور ویژه مورد بررسی قرار می‌دهیم و تاکنون نیز این فراکسیون توانسته است نقش بسیار خوبی را در قوه‌ی مقننه ایفا کند و در برنامه‌ی پنجم و ششم و سایر قوانین مختلف توانسته است بسیار اثر‌گذار باشد.

فرزند شهید مفتح تاکید کرد: امیدوارم در این دوره نیز با توجه به این که برنامه‌ی هفتم توسعه‌ی کشور در پیش است، فراکسیون شاهد پرتوان‌تر از گذشته در خدمت نهاد قانون‌گذاری مجلس شورای اسلامی می‌باشد.

نماینده ایثارگر مجلس یازدهم در خصوص برخی از انتقادها از احتمال موازی‌کاری فراکسیون شاهد و ایثارگران خاطرنشان کرد: فراکسیون ایثارگران به معنای عام آن (جانبازان، آزادگان و رزمندگان) است اما فراکسیون شاهد، فراکسیون خاصی است و تنها و تنها فرزند شهید عضو آن است و این به‌دلیل ویژگی‌هایی است که فرزندان شهدا دارند و حساسیت و توجهی که باید روی فرزندان شهدا داشته باشیم و مسائلی که فرزندان شهدا دارند است؛ همچنانکه در قانون و نظارت باید به آنها توجه ویژه‌ای شود. بنابر این فراکسیون شاهد می‌تواند در زمینه‌ی مسائل خانواده‌ی معظم شهدا در کنار فراکسیون ایثارگران به فعالیت مشغول باشد.

پایان