تاریخ : 1399,چهارشنبه 22 مرداد13:30
کد خبر : 76954 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

تخصیص زمین برای ساخت ۲۲۰۰ مسکن ویژه ایثارگران در همدان



«سعید اوحدی» رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در سفر به استان همدان، پس از حضور در گلزار شهدای شهر همدان و ادای احترام به شهدا، با نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از ایثارگران دیدار و گفت‌وگو کرد. (بیشتر بخوانید)

وی سپس با حضور استانداری همدان، تفاهم‌نامه برای تخصیص زمین برای ساخت دو هزار و ۲۰۰ مسکن ویژه ایثارگران را امضاء کرد و سپس طی سخنانی با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۹ با عنوان «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران تلاش کردیم تا مصادیق خدمات را بر اساس این نامگذاری مشخص و به‌سمت تحقق این شعار حرکت کنیم که یکی از این مسائل، مربوط به حوزه مسکن خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران است که باید به صورت مجزا در هر استان بررسی و حل شود.

وی افزود: در همین راستا، تصمیم بر این شد تا با کمک و همراهی استانداران محترم، به سمتی برویم تا شاهد جهشی در مسیر خانه‌دار شدن جامعه معزز ایثارگر باشیم و امروز نیز با امضای این تفاهم‌نامه، مشکل مسکن تمام ایثارگران در استان همدان حل می‌شود.

اوحدی با اشاره به حوزه اشتغال ایثارگران، گفت: علی‌رغم تمام محدودیت‌هایی که امروز شاهد آن هستیم، خوشبختانه با امضای تفاهم‌نامه با استاندار محترم همدان، زمینه ایجاد اشتغال برای ۲ هزار ایثارگر در این استان فراهم می‌شود.

معاون رییس جمهور ادامه داد: در حوزه درمان نیز به‌دلیل عدم تأمین به‌موقع اعتبارات، مشکلاتی در بیمه «دی» وجود داشت که خوشبختانه با مصوبه دولت و تأکید رییس جمهور، تمامی مطالبات بنیاد شهید و امور ایثارگران به زودی پرداخت می‌شود و بدهی‌های حوزه درمان و بیمه «دی» و مطالبات مجموعه‌های آموزشی و علمی کشور نیز تسویه خواهد شد.

استاندار همدان نیز در این مراسم تأکید کرد: استان همدان با عناوینی چون «دارالمومنین» و «دارالمجاهدین» نامیده شده که نشانگر ویژگی‌های خاص این استان است؛ بنابراین ما نیز خود را خدمت‌گزار مردم این استان می‌دانیم و نهایت تلاش خود را در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاست‌های دولت محترم در این استان به کار می‌بندیم.

سعید شاهرخی گفت: خوشحالیم که به موازات اقدامات عمومی برای مردم، نگاه خاصی نیز برای خدمت‌رسانی به ایثارگران در این استان وجود دارد و ان‌شاء‌الله با سفر جناب «اوحدی» و امضای تفاهم‌نامه مسکن و اشتغال، این رویکرد شدت خواهد گرفت؛ همچنین تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در قالب طرح سپاس از سوی مسئولان این استان انجام می‌شود و این موضوع را در بین تمام کارهای خود بالاترین افتخار می‌دانیم.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه تهیه مسکن و اشتغال ایثارگران، گفت: پس از امضای این تفاهم‌نامه، کارهای لازم را نیز برای اجرایی شدن آن به کار می‌بندیم.

انتهای پیام/