تاریخ : 1399,پنجشنبه 23 مرداد18:57
کد خبر : 76972 - سرویس خبری : اخبار

سومین همایش تشکل‌های شاهد و ایثارگر


 سومین همایش تشکل‌های شاهد و ایثارگر

در روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، سومین همایش تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد.

فاش نیوز - در روز ملی تشکلها و مشارکت‌های اجتماعی، سومین همایش تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، در روز ملی تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی سومین همایش تشکل های شاهد و ایثارگر با حضور مهندس سعید اوحدی ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران، خانم دکتر عابدینی از وزارت کشور، سعید صمیمی ریاست بنیادشهید تهران بزرگ، عادل مهری مدیرکل مرکز دانش پژوهان تشکل های شاهد و ایثارگر، مشاورین، مدیران کل تشکل  های شاهد و ایثارگر استانهای سراسر کشور با حضور اصحاب رسانه به صورت ویدیو کنفرانس در سالن شهید رسول زاده تهران برگزارشد.

بر پایه این گزارش مهندس سعید اوحدی ریاست بنیادشهید و امور ایثارگران در ابتدای سخنان خود با ذکر یاد و خاطره شهدا، جانبازان و آزادگان دفاع مقدس گفت: ای کاش فرصت بیشتری بود تا مفصل با تمامی تشکلهای شاهد و ایثارگر صحبت میکردیم و از نقطه نظرات آنها بهره مند میشدیم.

وی در ادامه این نهاد را مقدس ترین نهاد خواند و گفت: این توفیق بزرگی است که جمعی از خانواده‌ های معظم شهدا و ایثارگران در قالب تشکل مشغول فعالیت هستند و در واقع تشکل‌ها گنجینه و ظرفیتی هستند که در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارد و وظیفه ما شناسایی و استفاده از این ظرفیتهاست. 

 ریاست بنیاد شهید تشکل‌ ها را پل ارتباطی و حلقه‌ های بین بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و گفت: تشکل‌ها ماموریت‌هایی در حوزه مسائل صنفی خود دارند. این مباحث صنفی تنها منحصر به مسائل مادی نیست و بخش‌های فرهنگی را نیز در برمی‌گیرد. ماموریت دیگر رسالتی است که نسبت به کل جامعه در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند و ماموریت سوم وظیفه همکاری، مطالبهگری و نظارت بر فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

وی همچنین تشکل های شاهد و ایثارگر را محکم‌ترین وموثرترین مجموعه پشتیبان بنیاد شهید و امور ایثارگران خواند و تصریح کرد: عقل سلیم حکم می کند که بنیاد شهید دست نیاز خود را به سوی تشکیل های شاهد و ایثارگر دراز نماید.

 در ادامه این همایش کمیسیون های چهارگانه "فرهنگی اجتماعی"، "اقتصاد مقاومتی"، بهداشت و درمان" و "حقوق بین الملل" مشکلات و مطالبات خود در زمینه بیمه دی، تجهیزات دارویی و لوازم بهداشتی، اشتغال فرزندان، مجموعه های فرهنگی ورزشی ایثار استان ها، مناسب سازی معابر برای جانبازان، مسکن ایثارگران، مراکز نگهداری شایسته از جانبازان، مراکز تفریحی- اردویی، مسایل مربوط به ایثارگران کارآفرین، توانمندسازی ایثارگران، توجه به نخبگان فرهنگی و هنری، حق همسران شهدا و جانبازان و همچنین تشکیل پرونده علیه منافقین در دادگاه های بین المللی را مطرح نمودند.

 

صنوبر محمدی