تاریخ : 1399,پنجشنبه 23 مرداد20:26
کد خبر : 76978 - سرویس خبری : سلامت

تقدیم ۴ شهید مدافع سلامت در ارتش



رئیس اداره بهداشت و درمان ارتش خبر داد؛
امیر دریادار دوم مداح با اشاره به خدمات‌رسانی دو سوم بیمارستان‌های آجا به بیماران کرونایی، از تقدیم چهار شهید مدافع سلامت و درگذشت ۱۶ تن بر اثر ابتلا به کرونا در سطح ارتش خبر داد.

تقدیم ۴ شهید مدافع سلامت در ارتش
امیر دریادار دوم پزشک «مصطفی مداح» رئیس اداره بهداشت و درمان ارتش صبح امروز در مراسم بازدید معاون هماهنگ‌کننده ارتش از بخش‌های نوین دانشگاه علوم پزشکی آجا با اشاره به تلاش مجموعه درمانی ارتش در حوزه پیشگیری و درمان بیماری کرونا، اظهار داشت: در مجموع دو سوم از ۳۸ بیمارستان و مرکز درمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال ارائه خدمات بهداشتی به بیماران کرونایی هستند.

وی افزود: در شهر‌های اهواز، رشت و خرم‌آباد صد درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در خدمت بیماران کرونایی بوده است و در تهران بیمارستان هاجر نیز به‌طور کامل به این موضوع اختصاص یافته است.

رئیس اداره بهداشت و درمان ارتش خاطرنشان کرد: از ابتدای بحث کرونا تا به امروز شش هزار بستری در حوزه کرونایی داشتیم که در مجموع هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی و ۲۰۰ تخت آی.سی.یو را به حوزه درمان بیماران کرونایی اختصاص دادیم.

امیر مداح با بیان اینکه ۱۴ هزار تخت نقاهتگاهی در پادگان‌ها و شهر‌های بزرگ ایجاد کردیم، گفت: از تعداد شش هزار بیمار بستری، ۱۰ درصد مرگ و میر داشتیم.

رئیس اداره بهداشت و درمان ارتش عنوان کرد: تاکنون در مجموعه نیرو‌های چهارگانه ارتش، ۲۰ نفر تلفات کرونایی داشتیم که از این تعداد، چهار نفر شهید مدافع سلامت شامل دو پزشک و دو پرستار هستند.