تاریخ : 1399,پنجشنبه 23 مرداد20:34
کد خبر : 76980 - سرویس خبری : اخبار

«تپش مهر»؛ فرشته‌های پنهان پشت ماسک/فیلم


«تپش مهر»؛ فرشته‌های پنهان پشت ماسک/فیلم

«تپش مهر» مستندی از تلاش جهادی بانوان در سکوت مطلق بدون هیچ چشم‌داشتی است که با ریسک جانی توسط گروه مستند روایت فتح تولید شده است.

«مهدی امینی» کارگردان مستند «تپش مهر» با اشاره به ثبت حضور نیروهای جهادگر در ایام مواجهه کشور با بیماری کرونا اظهار داشت: ثبت فعالیت جهادگران در ایام سخت شیوع ویروس کرونا به عنوان جلوه‌هایی از فرهنگ اسلامی و انقلابی، ضروری و با اهمیت است.

وی نقش بانوان را در عرصه مدافعان سلامت بسیار پررنگ دانست و افزود: من به عنوان مستندساز با دیدن این همه ایثار و فداکاری احساس وظیفه کردم برای به تصویر کشیدن بخشی از تمدن سازی مادرانه ی بانوان جهادی که با شیوع ویروس کرونا در کشور برای کمک رسانی به کادر درمان و خدمت رسانی به بیماران کرونایی در بیمارستان ها حضور پیدا کردند.

«تپش مهر»؛ فرشته‌های پنهان پشت ماسک

کارگردان مستند «تپش مهر» با تأکید بر اهمیت فعالیت بانوان جهادگر در عرصه پشتیبانی از بیمارستان ها اظهار داشت: در روزهای اول شیوع ویروس کرونا و شروع تصویربرداری ما برای این مستند بیشتر این بانوان می خواستند در گمنامی مطلق باشند و از حضور جلوی دوربین ما ممانعت می کردند؛ ما عنوان نیاز به ثبت فرهنگ مهربانانه و ایثارگرانه جهادی و انتشار و دیده شدنش سعی بر توجیح داشتیم.

امینی در پایان با اشاره به لحظات شیرینی که در کنار تلخی‌ها در بیمارستان کامکار و شهید بهشتی شاهدش بودند، گفت: این چهره‌های گمنام که تنها چشم‌هایشان از پشت ماسک مشخص است، خلق‌کننده لحظات شیرینی هستند که مقابل دوربین ما به تصویر کشیده می‌شود؛ نفس مادر بودن او را آماده تیمار و پرستاری می‌کند.حس و حال مادرانه ای که در میان بانوان جهادی به وجود آمده برای بیماران کرونایی امیدبخش است.

«تپش مهر»؛ فرشته‌های پنهان پشت ماسک

مستند «تپش مهر» به کارگردانی مهدی امینی و تولید شده در گروه مستند روایت فتح است که پنجشنبه 22 مرداد، ساعت 17:45 از شبکه اول سیما روی آنتن می رود.

انتهای پیام/