تاریخ : 1399,دوشنبه 27 مرداد12:16
کد خبر : 77077 - سرویس خبری : آزادگان

ادای احترام رئیس بنیاد شهید تهران به آزادگان شهید



ادای احترام رئیس بنیاد شهید تهران به آزادگان شهید و متوفی+عکس

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ گفت: امسال سی امین سالروز ورود آزادگان ارجمند به کشور است. و به این منظور برنامه های مختلفی در نظر گرفته و برگزار شد.

 حمید علی صمیمی ، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ امروز، یکشنبه 26 مرداد ماه 1399 همزمان با سی امین سالروز ورود آزادگان دفاع مقدس به کشور با حضور بر سر مزار شهدای آزاده و آزادگان متوفی و نثار گل به آنان، به مقام این آزادگان سرافراز ادای احترام کردند.
حمید علی صمیمی ، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در گفتگو با تسنیم با تبریک سالروز ورود آزادگان به کشور، گفت: امسال سی امین سالروز ورود آزادگان ارجمند به کشور است. و به این منظور برنامه های مختلفی در نظر گرفته و برگزار شد. امروز حضور بر سر مزار شهدای آزاده و ازاده‌های متوفی که بعد از بازگشت به کشور در اثر جراحات آزادگی به رحمت ایزدی پیوستند، و نثار گل به این شهدا را داشتیم که توفیق شد تا بر سر مزارشان حاضر شده و به آنان ادای احترام کنیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با اشاره به تعداد آزادگان تهرانی گفت: ما در تهران بزرگ پنج هزار و 650 ازاده داریم که 730 تن از آنان آزاده‌های دوران ستمشاهی رژیم پهلوی و زندانی سیاسی آن دوران هستند و مابقی از آزادگان هشت سال دفاع مقدس هستند.
وی افزود: صبح امروز نیز برنامه ویژه‌ای با نام کنگره الماس‌های درخشان به صورت ویدئو کنفرانس در سراسر کشور برگزار شده و از تعدادی از آزادگان به نمایندگی از تمامی آنان تقدیر شد. این مراسم با حضور آیت الله گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری؛ حجت الاسلام ابوترابی برادر مرحوم ابوترابی و سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید با دعوت مسئولان استانی بنیاد برگزار شد و در تهران از سه نفر به صورت ویژه تجلیل شد. عیسی مراد جانباز و آزاده 8 ساله، سهراب جانباز 50 درصد و ازاده 10 ساله و همسر شهید مدافع سلامت، مهدی وریجی از این جمله بودند.
صمیمی در ادامه تصریح کرد: روز گذشته نیز آزادگانی به نمایندگی از جامعه ایثارگری با کادر پزشکی بیمارستان خاتم الانبیا دیدار کردند. در واقع ایثارگران دوران دفاع مقدس به دیدار ایثارگران عرصه اجتماعی رفتند و دیداری با عوامل پزشکی این بیمارستان داشتند.

منبع : tasnimnews خبرگزاری تسنیم