تاریخ : 1399,چهارشنبه 29 مرداد16:00
کد خبر : 77083 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

سهام بانک دی در دسترس ایثارگران است



باسلام چرا بعضی از فرزندان شهدا در بانک دی سهام دارند اما بعضی ها نه؟؟

- با سللام ، جا ماندن از سهام بانک دی به دلیل اداری از قبیل کامل نبودن پرونده و یا مراجعه نکردن برای پر کردن فرم سهام در گذشته بوده است.

 

 من فرزند شهید هستم و مدت ۲۸ ساله که در نیروی زمینی ارتش خدمت میکنم ولی تا حالا موقع به دریافت ۸ سال سنوات که در برنامه ششم تصویب شده نشدم به سلسه مراتب خودم هم گزارش کردم ولی نتیجه نگرفتم  بی زحمت مرا راهنمای کنید متشکرم فرزند شهید.

- با سلام با توجه به قوانین ایثارگری و شمولیت آن برای فرزندان شهدا در صورت بی توجهی یگان مربوطه به  ماده 16 برای پیگیری حق خود مراجعه کنید.

 

من فرزند شهید هستم و یک خواهر و برادر هستیم که در استان اذربایجان زندگی می کنیم از وفتی که ازدواج کردیم حقوق ما را به مادرم می دهند. درحالی که مادرم بعد از شهید شدن پدرم ازدواج مجدد کرده است حالا نابرادری و ناخواهری من از حقوق و مزایای پدرم استفاده می کنند. چرا باید این حق به خود فرزند شهید بر نمی گردد، این چه قانونی است. آیا پدر من به خاطر نا پدری یا نابرادری و ناخواهری من شهید شده است راه حلی به من نشان بدهید که حقوق پدرم به ما برگردد؟

- با سلام ، بر طبق قانون حقوق همسر شهید حتی در صورت ازدواج مجدد برقرار خواهد بود و در صورتی که فرزندان شهید شرایط مالی مناسبی داشته باشند حقوق به آنها تعلق نمی گیرد.

 

باسلام و احترام برگ سهام بانک دی ایثارگران را چگونه باید بگیریم چرا که من آن را گم کرده ام بانک دی هم جواب نمی دهد.

- باید به بخش بورس بانک دی مراجعه و یا از معاونت مالی بنیاد شهید ان را مطالبه کنید چرا که سامانه تلفنی بورر دی پاسخگو نیست.

 

 اگر شخصی با یک‌ خانم که همسر شهید است ازدواج کند آیا می تواند از مزایای خانواده شهدا  استفاده کند؟

_ شما با ازدواج با همسر یک شهید در واقع از سنت الهی پیروی و در گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت مشارکت خواهید کرد. در صورتی که همسر شهید جانباز یا معلول باش مزایایی به شما طبق قانون تعلق خواهد گرفت.