تاریخ : 1399,شنبه 15 شهريور12:50
کد خبر : 77085 - سرویس خبری : اخبار

ایثارگران خواستار تشکیل گروه پیگیری امور رزمندگان شدند


 ایثارگران خواستار تشکیل  گروه پیگیری امور رزمندگان شدند

رزمندگان با وجود اینکه بیشترین تعداد را در اقشار ایثارگر دارند، ولی عملاً به دلیل مشکلات ساختاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان متولی متمرکز برای پیگیری امور ندارند و به همین دلیل...

فاش نیوز - ایثارگران شمال کشور خواستار تشکیل کارگروهی به منظور پیگیری مسایل و مشکلات رزمندگان، خصوصاً رزمندگان دفاع مقدس شدند.

برپایه‌ی این گزارش، میلاد قنبری، مدیر انجمن ایثارگران شمال کشور طی نامه‌ای به رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی، پیشنهاد داد گروهی برای پیگیری امور رزمندگان دفاع مقدس تشکیل گردد.

وی در این نامه خطاب به دکتر احمد امیرآبادی فراهانی نوشت:

جناب آقای دکتر احمد امیرآبادی فراهانی

نماینده محترم مردم شریف استان قم، عضو هیات رئیسه و رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام؛

  ضمن تشکر از ایجاد گروه‌های پیگیری برای تسریع و تسهیل در اجرا و اصلاح قوانین امور ایثارگران، به‌ استحضار جنابعالی می‌رساند، رزمندگان با وجود اینکه بیشترین تعداد را در اقشار ایثارگر دارند، ولی عملاً به دلیل مشکلات ساختاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان متولی متمرکز برای پیگیری امور ندارند و به همین دلیل، مشکلات زیادی در حوزه‌ی تدوین و اجرای قوانین وجود دارد. لذا با توجه به دلایل مشروحه‌ی زیر، پیشنهاد می‌شود گروهی به‌عنوان «پیگیری امور رزمندگان» در فراکسیون امور ایثارگران ایجاد شود و خواسته‌های مغفول مانده‌ی رزمندگان طی سه دهه‌ی گذشته پیگیری شود.

  1. اکثر قوانین حمایتی برای رزمندگان کارمند دولت نوشته و اجرا شده و سایر رزمندگان شاغل در بخش‌های دیگر همچون کشاورزان، کارگران، مشاغل بخش خصوصی، مشاغل فصلی و.... کاملاً نادیده گرفته شده‌اند.
  2. جلسات مربوط به اجرای سند خدمت‌رسانی به رزمندگان یا تشکیل نمی‌شود و یا اگر هم تشکیل شده، مصوبات آن تاکنون اجرا نشده است. 
  3. معاونت حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران برای نوشتن قوانین، رزمندگان را در نظر نمی‌گیرد.
  4. به دلیل فرآیندهای پیچیده و زمان‌بر، و انجام امور موازی در دو سازمان نیروهای مسلح و بنیاد شهید و امور ایثارگران، و برگزاری چندین کمیسیون پزشکی، متاسفانه رزمندگان ضعیف‌تر، توانایی لازم برای پیگیری تنها قانون حمایتی و اجرای تبصره‌ی ذیل بند الف ماده‌ی 87 و دریافت تاییدیه‌ی حداقل 5درصد جانبازی خود را ندارند و نیاز است قوانین و آیین‌نامه‌ها به‌صورت سهل‌تری نوشته و یا اصلاح شود؛ تا همه‌ی رزمندگان به‌تناسب حضورشان در جبهه‌، بتوانند در اسرع وقت و به‌صورت عادلانه مورد حمایت قرار گیرند و تدوین قوانینی که اولویت بالاتری دارد به آینده‌های دور و برنامه‌ی هفتم موکول نشود.
  5.   بسیاری از رزمندگان به دلیل آسیب‌های ناشی از مجروحیت، قبل از سال 96 فوت کرده اند؛ بدون آن‌که حتی 5 درصد جانبازی‌شان در بنیاد تایید شده باشد..
  6. اکثر قوانین مصوب برنامه‌ی ششم در مورد رزمندگان، همچون تخفیفات و معافیت‌های رفاهی و معیشتی یا اصلاً اجرا نشده است و یا به صورت ناقص اجرا و حق قانونی رزمندگان تضییع شده است.

پیشاپیش از مساعدت جناب‌عالی کمال سپاس را داریم.

میلاد قنبری

مدیر انجمن ایثارگران شمال کشور