تاریخ : 1399,سه شنبه 28 مرداد13:54
کد خبر : 77103 - سرویس خبری : سلامت

ضرورت توجه به مسئله سلامتی ایثارگران سالمند



مهندس سعید اوحدی روز دوشنبه ۲۷ مردادماه در شانزدهمین جلسه شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اهمیت توجه به مسئله سالمندی ایثارگران، گفت: افزایش سن ایثارگران به‌خصوص والدین معظم شهدا که دارای سن بالایی هستند لزوم توجه به مسئله سلامتی آنان را افزایش می‌دهد. معاونت بهداشت و درمان بنیاد باید در این زمینه راهکارهای اجرایی و مناسبی را به کار گیرد. همچنین باید از ظرفیت‌های مراکز اقامتی بنیاد برای استفاده این عزیزان استفاده شود.
معاون رییس جمهور در خصوص سهام ایثارگران در بانک دی گفت: ۲۵ درصد از سهام بانک دی متعلق به ۵۸۶ هزار نفر از ایثارگران است و ایثارگران می‌توانند با مراجعه به سایت این بانک وضعیت سهام خود را مشاهده کنند.
وی با تأکید بر ضرورت ارتباط مستمر بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا و به جهت حفظ نکات و مسائل بهداشتی، محدودیت‌هایی در زمینه دیدارهای رو در رو وجود دارد. این ارتباط باید از راه‌های دیگری مانند تماس‌های تلفنی حفظ شود و البته دیدارهای حضوری نیز با رعایت نکات ایمنی باید برقرار باشند.
رییس  بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های تمام دستگاه‌ها برای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استفاده شود، ادامه داد: ترویج این فرهنگ تنها وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران نیست و باید از مشارکت تمام دستگاه‌ها در این مسیر استفاده شود.
گفتنی است در این جلسه «یعقوب سلیمانی» به‌عنوان معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و «حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد» به‌عنوان سرپرست دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت معرفی شدند.


منبع : ایثار