تاریخ : 1399,سه شنبه 28 مرداد13:59
کد خبر : 77106 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

معارفه معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید برگزار شد



مهندس سعید اوحدی در این مراسم تصریح کرد: در بنیاد وظایفی در قالب خدمات برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران تعریف شده است، اما هدف و آرمان بالاتری نیز در کنار این وظایف وجود دارد که پاسداری از قله‌های فرهنگی است که در حوزه ایثار و شهادت فتح شده است.
وی افزود: همانطور که پیام و فرهنگ قیام عاشورا با تلاش‌های حضرت زینب (س) و ائمه بعد از ایشان حفظ شد و به امروز رسید، پیام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز باید حفظ شود. نگاه به بنیاد یک دستگاه خدماتی و اداری ساده نیست و هدف مقدس‌تری مد نظر بوده است. امروز طبق نظر مقام معظم رهبری یک حوزه فرهنگی و یک دبیرخانه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت درنظر گرفته شده است و این مسئله نشانگر عمق اهمیت فعالیت‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
معاون رییس جمهور با اشاره به جایگاه والای فرهنگ ایثار و شهادت در حفظ انقلاب و کشور گفت: کشور ما در دوران دفاع مقدس در برابر چندین کشور تنها بود و از نظر نظامی و روی کاغذ باید شکست می‌خوردیم، اما نکته‌ای که دشمنان به آن دقت نکرده بودند فرهنگ ایثار و شهادت در کشورمان بود. رسالت ترویج، حفظ و توسعه این فرهنگ امروز بر دوش بنیاد شهید و امور ایثارگران و حوزه فرهنگی آن است. مطابق قانون ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها نیز باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در خدمت بنیاد قرار گیرد و ما باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به جابجایی‌های صورت گرفته در حوزه معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: پس از بازنشستگی حجت الاسلام ابطحی، حجت الاسلام کاویانی راد با حفظ سمت به عنوان سرپرست شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت منصوب شدند، اما به اذعان خود ایشان حجم فعالیت‌های این دو حوزه بسیار زیاد بود و مقرر شد از حضور آقای کاویانی به صورت کامل در دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه استفاده شود. در معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز از این پس در خدمت سردار یعقوب سلیمانی به عنوان معاون این حوزه خواهیم بود. ایشان هم دارای سوابق طولانی در حوزه ایثارگری و از خانواده معظم شهدا هستند.
اوحدی با اشاره به فعالیت‌هایی که از سوی معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می‌شود، گفت: روز گذشته شاهد برگزاری کنگره ملی الماس‌های درخشان بودیم که با عظمت خاصی اجرا و باعث عزت و آبروی ایثارگران شد و ان‌‌شاءالله از این پس همین روند و فعالیت‌ها با شاکله‌ای جدید ادامه خواهد یافت.
حجت الاسلام محمدحسن کاویانی راد سرپرست دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و معاون سابق فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم به ارائه توضیحاتی در خصوص این معاونت و معرفی مدیران کل آن پرداخت.
یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز ایثار و شهادت را دو محور اساسی اسلام دانست و گفت: اسلام با همین دو بال در برابر تمام مشکلات ایستاده و پیروز شده است. در دوران دفاع مقدس، دفاع از حرم، فلسطین و تمام نقاطی که اسلام در برابر بی‌عدالتی‌ها قرار دارد، این فرهنگ باعث پیروزی بوده است. ان‌شاءالله در بنیاد شهید و امور ایثارگران با حرکتی جهادی و همراهی و هم‌افزایی از تمام امکانات به خوبی برای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم.


منبع : ایثار