تاریخ : 1399,دوشنبه 03 شهريور19:55
کد خبر : 77227 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

عضو هیأت رئیسه‌ی مجلس:

دود بی‌توجهی در واگذاری خودرو، به چشم جانبازان می‌رود


دود بی‌توجهی در واگذاری خودرو، به چشم جانبازان می‌رود

عضو هیأت رییسه مجلس از بی توجهی و عدم تحرک دولت در اجرای قانون واگذاری خودرو به جانبازان انتقاد کرد.

فاش نیوز -  عضو هیئت رییسه‌ی مجلس از بی توجهی و عدم تحرک دولت در اجرای قانون واگذاری خودرو به جانبازان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار فاش، علیرضا سلیمی، نماینده‌ی مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون واگذاری خودرو به جانبازان بالای 50 درصد در دهه‌ی گذشته و تأخیر در اجرای آن اظهار داشت: علیرغم وجود قانون واگذاری خودرو به جانبازان، متاسفانه ایثارگران در پیچ و خم‌های نظام پیچیده‌ی اداری گیر کرده‌اند.

وی افزود: دولت همکاری لازم را در مورد واگذاری خودرو به جانبازان بالای 50 درصد ندارد و خودروسازها و بنیاد شهید و امور ایثارگران هم به توافق نمی‌رسند و متاسفانه دود آن به چشم جانبازی که توان حرکت ندارد می‌رود.

نماینده ایثارگر مردم محلات و دلیجان با تبین شرایط جسمی جانبازان در شرایط کنونی تاکید کرد: امروز آسیب های جسمی جانبازان بیشتر از گذشته شده است و نیاز آنها به خودروی مناسب قطعاً بیش از گذشته است ولی متاسفانه در مورد واگذاری خودروی جانبازان حرکت‌ها بسیار بسیار کند است و جانبازان برای رسیدن به خودرو باید هزاران پیچ و خم را طی کنند و در آخر نیز به نتیجه نمی رسند.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی با اشاره به قیمت‌های نجومی خودروهای تولید داخل متذکر شد: گرانی خودرو از یک طرف و از طرف دیگر، جانبازان نمی‌توانند با وسایل عمومی رفت و آمد کنند و توان تهیه‌ی خودرو را هم ندارند. اما آیا نباید متولیان امر، مسئولین بنیاد شهید... و دولت در این رابطه حرکتی بکنند؟ آقای رییس جمهور، خودشان دارای ده‌ها ماشین اسکورت هستند و متوجه نمی‌شوند یک جانباز چگونه باید رفت و آمد کند.

عضو هیأت رییسه‌ی مجلس یازدهم با انتقاد از اشرافی‌گری برخی از مسئولان خاطرنشان کرد: کسی که استخر مخصوص، سونا و جکوزی دارد، به‌سادگی متوجه وضعیت و شرایط جسمانی یک ایثارگر نمی‌شود. خواهش من این است که آقای رییس جمهور اگر یک روز ،فقط یک روز خودش پیاده و بدون محافظ و اعلام قبلی بدون دوربین تلویزیون، با اتوبوس به محل کارش در پاستور تشریف بیاورند تا از وضع ملت باخبر شوند، هر چند که در این روزها دیگر جلسات ایشان در محل نزدیک خانه‌شان برگزار می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته ایشان ساکن شمال شهر هستند و آنجا هم خوش آب و هواست؛ و همانند جنوب شهر نیست که هوای آن آلوده باشد؛ تا آن وقت بفهمد یک جانباز که قدرت حرکت ندارد چه می‌کند و بعد به فکر خودروی جانبازان بیفتد.

سلیمی، نماینده‌ی دوره‌های نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک کار اساسی و بنیادی است؛ و ای کاش برخی از مسئولین در عمل این کار را انجام می‌دادند؛ ما هم برای نوکری برای ایثارگران با هر چه در توان باشد در خدمت هستیم.

پایان