تاریخ : 1399,سه شنبه 04 شهريور15:50
کد خبر : 77230 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

قانون واگذاری خودرو به جانبازان باید احیا شود


قانون واگذاری خودرو به جانبازان باید احیا شود

محمد حسین فرهنگی، نماینده ایثارگر مردم تبریز و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسئولیت قانونی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص ارائه‌ی طرح‌ها و لوایح مرتبط با ایثارگران...

فاش نیوز - سخنگوی هیأت رییسه‌ی مجلس خواستار احیای قانون واگذاری 10 سال یک بار خودرو به جانبازان واجد شرایط  شد.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، محمد حسین فرهنگی، نماینده ایثارگر مردم تبریز و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسئولیت قانونی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص ارائه‌ی طرح‌ها و لوایح مرتبط با ایثارگران خاطرنشان کرد: قاعدتاً بیناد شهید و دولت این کار را باید انجام دهند؛ چرا که هر تصمیمی که مجلس شورای اسلامی در مورد طرح‌های ایثارگری بگیرد معمولا یک بار مالی دارد و قائدتاً شورای نگهبان آن را رد می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چون خودتان در کمیسیون صنایع حضور دارید، در مورد قانون واگذاری خودرو به جانبازان که بر مبنای آن هر ده سال باید خودرو واگذار شود چه نظری دارید، اظهار داشت: من الان حضور ذهن در مورد قانون واگذاری خودرو ندارم و باید به قانون مراجعه کنم؛ اما اگر زمان آن منقضی شده است باید دوباره آن‌ را احیا کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در خصوص این موضوع که زمان واگذاری خودروی جانبازان بالای 70 درصد ده ساله است و هر ده سال یک‌بار باید اجرایی شود یادآور شد: باید مستنداتش باشد که بشود اظهار نظر کرد، چرا که من از سوابق این قانون در گذشته اطلاعی ندارم و باید متن آن دوباره دیده شود و بعد اظهار نظر کرد.

فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نامکفی بودن یارانه متذکر شد: این موضوع مربوط به مدیریت هزینه‌ی آن توسط سرپرست خانوار است؛ چرا که وقتی کالا تأمین می‌شود حتما به مصرف صحیح می‌رسد؛ هر چند ممکن است که کسانی آن را بفروشند؛ اما وقتی یارانه نقدی است، کمک معیشتی مالی که در اختیار سرپرست خانوار قرار می‌گیرد، گاهی وقت‌ها در محل خودش هزینه نمی‌شود و فقر سبد غذایی خانوار استمرار پیدا می‌کند. لذا به‌نظر من تأمین کالا منطقی‌تر صحیح و برخلاف نظر مسئولان دولتی، عملیاتی‌تر است.

پایان