تاریخ : 1399,دوشنبه 03 شهريور11:47
کد خبر : 77234 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

دیداررییس بنیاد شهیدبا خانواده شهید اندرزگو



معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر روز یکشنبه ۲ شهریورماه در سالروز شهادت شهید «سید علی اندرزگو» با حضور در منزل این شهید دوران پیروزی انقلاب اسلامی با همسر، فرزندان و خانواده شهید اندرزگو دیدار و گفت‌وگو کرد.
 

دیدار معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید اندرزگو

 
 

مهندس سعید اوحدی در این دیدار ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید اندرزگو، بنیاد شهید و امور ایثارگران را نهادی مقدس دانست و گفت: مقدس بودن این نهاد به دلیل جامعه هدف مقدسی است که با آن سر و کار دارد و خدمت صادقانه به این عزیزان می‌تواند ضامن ورود به بهشت برای انسان‌ها باشد و از سویی نیز یک لحظه غفلت در این مسیر می‌تواند عواقب سختی برای انسان داشته باشد.
معاون رییس جمهور ادامه داد: همانطور که خداوند در قرآن فرموده شهیدان زنده هستند و چه بسا حضور و نقش آنان در دنیا بیش از دوران زنده بودنشان باشد. یکی از نعماتی که خداوند به شهدا داده امکان شفاعت در روز قیامت است و اولین کسانی که شهدا از مقام شفاعت خود برای آن‌ها استفاده می‌کنند، پدر و مادر، همسر و فرزندان هستند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ضرورت تلاش در مسیر خدمات رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران گفت: بخشی از این خدمات جنبه مادی و بخشی جنبه معنوی و فرهنگی دارند که هر دوی این‌ها دارای اهمیت هستند و باید بکوشیم در مسیر این فعالیت‌ها نهایت تلاش و توان خود را به کار ببندیم. خوشبختانه در این مسیر به یاری خداوند و دعای خیر خود ایثارگران موفق شدیم بخش قابل توجهی از معوقات مربوط به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را که چندین سال از زمان مقرر پرداخت آن گذشته بود پرداخت کنیم.
اوحدی با بیان اینکه شهید اندرزگو یکی از شهدای بزرگ عرصه انقلاب اسلامی بودند ادامه داد: مبارزات این شهید بزرگوار در راه پیروزی انقلاب اهمیت بسیار زیادی داشت و نقش ایشان در انقلاب اسلامی بسیار پررنگ و فراموش نشدنی است. مأموران رژیم شاه نیز به دلیل نقش مهم این شهید مدت‌ها به دنبال ایشان بودند و سرانجام نیز ایشان را مظلومانه به شهادت رساندند.
همسر و فرزندان شهید اندرزگو نیز در این دیدار به ذکر خاطرات و مسائل مربوط به این شهید پرداختند.


منبع : ایثار