تاریخ : 1399,چهارشنبه 05 شهريور15:41
کد خبر : 77293 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

آقای امیرآبادی! با طرح‌ها دل ما را نسوزانید!


آقای امیرآبادی! با طرح‌ها دل ما را نسوزانید!

با طرح موضوع "برنامه‌ی کاری فراکسیون ایثارگران برای حل مشکلات ایثارگران" و طرح‌های مشابه، داغ دل ما جانبازان زیر ۲۵ را تازه نکنید!

جانباز شیمیایی - تو رو به این ماه عزیز محرم، آقای امیرآبادی رئیس فراکسیون ایثارگران جدید مجلس با طرح موضوع "برنامه‌ی کاری فراکسیون ایثارگران برای حل مشکلات ایثارگران" و طرح‌های شعاری مشابه، داغ دل ما جانبازان زیر 25 را که بیش از سی ساله تو تمام یازده دوره مجلس‌ها دارین فقط حرف می‌زنین و عمل نمی‌کنین، ما هم فقط می‌شنویم و می‌دونیم و عملیاتی نمیشه، تازه نکنید.

 ماه، ماه عزیز محرم است. ماه رشادت و ایثار امام حسین (ع) و یارانش و شهداست. اگر بخواهیم بمانیم و استقلال و آرامش داشته باشیم و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ما زنده بماند، یکی از کارهای حداقلی که می‌تواند وجود داشته باشد این است که خدمت رسانی به ایثارگران و جانبازان عزیز زیر 25 حرف و عملش یکی باشد.

 اصلا اگر می‌خواست این روند"برنامه کاری فراکسیون ایثارگران برای حل مشکلات ایثارگران"  که شما تازه باز بعد از 30 سال دارید مجدداً مطرح می‌کنی ادامه پیدا کند، چرا رئیس فراکسیون قبلی آقای نوروزی عوض شد؟! اصلاً چرا باید مثلاً خودش درخواست می‌داد، تغییر کند. یا مثلاً بگید انتخابات فراکسیون برگزار شد که اگر هم می‌خواست برگزار می‌شد به‌خاطر ما جانبازان. فقط خود ایشون باید می‌ماند و کارهاشو به نتیجه می‌رساند.

 بهتر بود شما به‌خاطر همین دلایل ریاست فراکسیون رو  قبول نمی‌کردی. به‌خاطر چی؟ به‌خاطر اینکه اون طرح‌های قبلی که رئیس قبلی پیگیرش بود و ما الان 4 سال تو دوره دهم قول‌هایش را می‌شنیدیم، عملی شده و به نتیجه می‌رسید و می‌دیدیم و باید به جانبازان زیر25 جوابدهی می‌داد. ولی تغییر همان و حرف جدید شنیدن همان و روز از نو. چرا؟

بحث تبلیغات که میشه جامعه آماری جانبازان رو زیاد اعلام می‌کنین که مثلاً بگویند چقدر کاشان سخت است ولی مثلاً این تعداد جانباز زیر 25 که اعلام می‌کنید، خدمات‌دهی چی؟

- اصلاً برای شما جای سوال نیست که در مجلس گذشته در آذر 94 همان همکاران عزیزتان کف درصد جانبازی زیر 25 رو تو کمیسیون اون روزهای اجتماعی مجلس برداشتن، چرا عملی نشد؟ چرا از اون زمان تا کنون که 5 سال گذشته، پیگیری نکردین؟
- چرا جانباز زیر 25 سهمیه 5 درصدی تو کنکور داره و فرزند جانباز بالای 25 بیست و پنج درصد ظرفیت؟
- چرا جانباز زیر 25 باید برای تحصیل در دانشگاه هزینه بدهد و فرزند جانباز بالای 25 رایگان تحصیل کند؟ حقشونه؟ خوب پس حق ما چی؟
- چرا پلاک خودروی جانبازان زیر 25 که دایم تو سطح شهر در حال دکتر رفتنن عملی نمیشه؟ واقعاً این به پول نیاز داره؟
- چرا طرح ترافیک به جانبازان زیر 25 تعلق نداره که دایم برای مشکلات درمانیشون تهران میرن و جریمه میشن؟ این هم به پول نیاز داره؟
- چرا ماده 51 به جانبازان زیر 25 تعلق نداره و 30 ساله که به بالای 25 تعلق داره؟
- چرا تقلیل ساعت کاری به جانبازان زیر 25 تعلق نداره و 30 ساله به جانبازان بالای 25 تعلق داره؟ این هم پول میخواد؟
- چرا جانبازان زیر 25 به‌خاطر هزینه های دانشگاه آزاد و پیام نور و...نتونن درس بخونن و خجالت بکشن؟
- چرا کمک معیشت یارانه و بنزین به جانبازان زیر 25 و بالای 25 تعلق نگرفت؟ براتون جای سوال نبود؟ واقعا" بنیاد نمی‌تونست اسامی همه جانبازان رو به وزارت تعاون اعلام می‌کرد؟ واقعاً اگه این تسهیلات به یه جانباز تعلق نگیره، پس به کی باید تعلق داشته باشه؟
- چرا قانونی تو این 30 سال تصویب نکردین؟ تو مجلس که با بالا رفتن سن جانباز درصدش هم روتین بالا بره؟
- چرا یه جانباز اگه بخواد بره دنبال افزایش درصدش، پدرش درمیاد از هزینه‌های کمرشکن و فرسنگ‌ها رفت و آمد به مناطقی که حضور داشت و بوروکراسی اداری و...؟ خوب شما راحت می‌تونین تصویب کنین. کسانی که تو عملیات‌ها و پاتک‌های دشمن بعثی بودن رو سپاه یا محل اعزم کننده اسامی رو به بنیاد اعلام کنه و کار اداری درصد خصوصا" برای موج و اعصاب و شیمیایی انجام بشه. چون که رو همه ماها توپ و تانک و خمپاره و کاتیوشا و شیمیایی و... ریختن نه نقل و شیرینی و شکلات و نبات...!
و هزاران چرای دیگر؟
پس خواهشاً به‌فکر ما باشد و حرف بزنید و عمل کنید.
چیزی که الان 30 ساله می‌گید و عملی ندیدیم.
با احترام
جانباز شیمیایی قبول شده در دانشگاه آزاد که به‌خاطر پول نداشتن نتونستم برم و پیش خانواده ام شرمنده ام.