تاریخ : 1399,شنبه 08 شهريور13:33
کد خبر : 77344 - سرویس خبری : شعر

ماه در خون در سوگ شهادت حضرت علی‌اکبر (ع)



شاعر دینی و آئینی شهرستان گنبدکاووس در سوگ شهادت حضرت علی‌اکبر (ع) شعری را سروده که مورد استقبال عزاداران حسینی قرار گرفته است.

ماه در خون| شعر شاعر گنبدی در سوگ شهادت حضرت علی‌اکبر (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، عاشورا بی‌گمان بزرگ‌ترین جلوه آزادگی، ایثار، فداکاری و مقاومت در تاریخ بشریت بوده و بی‌تردید کارخانه تربیت نیروهایی انقلابی، مومن، شجاع و با عزت در طول سالیان متمادی خواهد بود.

فهم دقیق حادثه عاشورا و گذر از فضای احساسی و حماسی آن و رسیدن به آن نقطه‌ای از عاشورا که مبین و روشنگر مفاهیم عمیق قرآنی و دینی است می‌تواند اصلاح‌گر جامعه و شتاب‌دهنده به پیشرفت معنوی و سعادت اخروی مردمان در هر عصر تاریخی باشد.

زبان گویای هنر و به ویژه ادبیات به عنوان یکی از لطیف‌ترین شیوه‌های برقراری ارتباط میان مردم و دل‌های آنان به ویژه در زمان‌هایی از تاریخ که نرمی قلوب و آمادگی جسم و جان مخاطب برای دریافت ندای حق بیشتر است می‌تواند معجزه‌های بزرگی را پدید آورد که در تاریخ بی‌سابقه و بی‌مثال باشد.

ایران اسلامی سرزمین پهناوری است که در هر گوشه‌ای از جغرافیای وسیع آن و در هر برهه‌ای از تاریخ و تمدن بزرگش شاعرانی بزرگ و کارآمد وظیفه سنگین انتقال مفاهیم دینی، مذهبی، اجتماعی و فرهنگی را به دوش کشیده‌اند و در هیچ دوره‌ای از تاریخ ادبیات و شاعران ایران فارغ از نوع حاکمیت در برابر این رسالت تاریخی خود سکوت اختیار نکرده‌اند.

از این رو سیدابراهیم سجادی‌زاده از شاعران به نام و پرآوازه شهرستان گنبدکاووس که سابقه درخشش و افتخارآفرینی در چندین جشنواره و مسابقه هنری را داشته و چند کتاب نیز به نظم و نثر ادبی از وی به چاپ رسیده است در مسیر انجام رسالت هنری خود و همدردی با همه مسلمانان و آزادگان جهان در روز هشتم محرم که به نام نامی جوان رشید کربلا حضرت علی‌اکبر (ع) نامگذاری شده است، شعر زیبایی به نام «ماه در خون» را سروده است که در ادامه متن آن را مشاهده می‌کنید:

«ماه در خون»

یاری کنید این پدر غم رسیده را

بردارد از زمین پسر رنج دیده را

هم سن و سال‌های علی، یاریم کنید

جمع آورید پیکر در خون طپیده را

جمع آورید ماه مرا ای ستاره‌ها

این ماه خون گرفته‌ی از هم دریده را

بعد از تو در مسیر، خدا مرحمت کند،

صبر و قرار، عمه‌ی محنت کشیده را

ایرج، به ارج می‌رسد از شعر خود که گفت،

این بیت دردناک بریده، بریده را

«بعد از پسر، تن پدر، آماج تیر شد

آتش زدند، لانه‌ی مرغ پریده را»

انتهای پیام


منبع : فارس