تاریخ : 1399,دوشنبه 10 شهريور16:28
کد خبر : 77381 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

برنامه‌های پاسداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس بنیاد



معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به قرار داشتن در آستانه چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس گفت: چهلمین سالگرد دفاع مقدس اتفاق مهمی است و باید با شرایط ویژه و خاصی گرامی داشته شود تا ان شاء الله تحولی در جامعه ایجاد شود.
 

برنامه‌های پاسداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به‌صورت ویژه برگزار شود

 
 
مهندس سعید اوحدی روز دوشنبه ۱۰ شهریورماه در جلسه شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه جوش‌وخروش حرکت عاشورا هرگز آرام نمی‌گیرد، افزود: یاد قیام عاشورا و حادثه کربلا باید در همه احوال در قلوب ما زنده باشد تا تحرک و جوش‌وخروش حسینی (ع) در زندگی ما آرام نگیرد. دوران دفاع مقدس ما نیز در امتداد حرکت عاشورا بود و می‌توان آن را کربلای امام (ره) نام‌گذاری کرد.
وی افزود: در همین راستا هفته دفاع مقدس نیز مانند دهه محرم است و گرامی‌داشت آن مانند عزاداری و گرامی داشت ایام دهه محرم خواهد بود. ما هرچه داریم به برکت همین دفاع‌مقدس است و اگر امروز از ایثار، فداکاری، حماسه‌های محور مقاومت، فداکاری‌های شهدای عرصه سلامت و جان‌فشانی‌های مدافعان حرم، تحولات علمی و اخلاقی و دستاوردها و پیشرفت‌های بزرگ نظامی صحبت می‌کنیم به برکت دفاع‌مقدس است.
معاون رییس جمهور با بیان اینکه کشورهای دنیا به‌صورت معمول دو راهکار را در عرصه بین‌المللی در پیش می‌گیرند، ادامه داد: راهکار اول وابستگی به یکی از قدرت‌هاست، مثل وضعیتی که ایران پیش از انقلاب اسلامی داشت و امروز نیز بسیاری از کشورهای منطقه چنین شرایطی را دارند و تمام هستی و شرف خود را در این مسیر فدا می‌کنند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: راهکار دوم این است که کشورها به اعتبار مردم، دین و فرهنگ خود از اعتبار دفاعی برخوردار باشند که به‌واسطه این قدرت بتوانند از مردم خود دفاع کنند. ما در کشور خود این مسیر دوم را انتخاب کرده‌ایم و البته این راه دوم مسیر سخت و مشکلی است، زیرا قدرت‌های دنیا نمی‌خواهند قدرت دیگری را در برابر خود ببینند، آن هم قدرتی که به‌واسطه ایدئولوژی و دین به این درجه رسیده است.
اوحدی با اشاره به قرار داشتن در آستانه چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس، گفت: چهلمین سالگرد دفاع مقدس اتفاق مهمی است و باید با شرایط ویژه و خاصی گرامی داشته شود تا ان شاء الله تحولی در جامعه ایجاد شود. یکی از مسائلی که باید در این ایام به‌صورت ویژه به آن نگریسته شود پاسداشت شهید حاج قاسم سلیمانی است، زیرا ایشان در واقع صاحب مکتبی در عرصه جهاد و شهادت بودند.
وی افزود: در همین راستا باید ستادی در بنیاد شهید و امور ایثارگران راه‌اندازی شود. همچنین لازم است از ظرفیت‌های موجود در کشور مانند کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، سازمان بسیج مستضعفین، شهرداری‌ها، سازمان تبلیغات اسلامی و تشکل‌های شاهد و ایثارگری استفاده شود. این برنامه‌ها نباید منحصر به تهران باشد و در تمام استان‌ها نیز باید با شور و حرارت به سمت پاسداشت چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس حرکت کرد. باید توجه داشته باشیم که چهلمین سالگرد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در اجرای برنامه‌ها به نحوی به این عدد اشاره شود.

منبع : ایثار