تاریخ : 1399,شنبه 15 شهريور12:01
کد خبر : 77443 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

صدورمعرفی‌نامه‌های ایثارگران به‌صورت الکترونیک



مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات بنیاد شهید و امور ایثارگران از صدور الکترونیکی معرفی‌نامه‌های عمومی برای ایثارگران خبر داد که تاکنون صرفاً به شکل حضوری و از طریق دفاتر بنیاد و دفاتر پیشخوان دولت ارائه می‌شد.
 

معرفی‌نامه‌های عمومی برای ایثارگران به‌صورت الکترونیک صادر می‌شود

 
 

علیرضا امینی درخصوص استفاده بنیاد شهید و امور ایثارگران از ابزار و خدمات الکترونیک در ایام کرونا، گفت: با گسترش ویروس کرونا در ایران، در بنیاد شهید و امور ایثارگران که همواره از دستگاه‌های پیشرو در حوزه فناوری اطلاعات بوده است، سعی شد با رویکردهای مدرن و با استفاده از ابزار خدمات الکترونیک اقدامات مربوط به توسعه خدمات الکترونیک به شکل جدی‌تر در دستور کار قرار گیرد.
مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: صدور معرفی‌نامه‌های عمومی برای ایثارگران، ازجمله خدمات پرکاربردی است که تاکنون به دلیل لزوم صدور برگه معرفی‌نامه به شکل فیزیکی، صرفاً به شکل حضوری و از طریق دفاتر بنیاد و دفاتر پیشخوان دولت ارائه می‌شد؛ که در راستای امکان‌سنجی الکترونیکی کردن این خدمت، کارگروهی تخصصی متشکل از کارشناسان و مدیران حوزه‌های فناوری اطلاعات، حراست و حفاظت از اطلاعات، ارتباطات و مراجعات و مرکز توسعه و تحول اداری برگزار شد و طرحی تحت عنوان صدور معرفی‌نامه الکترونیکی طراحی و پیاده‌سازی شد.
وی افزود: طی این طرح متقاضی دریافت معرفی‌نامه با مراجعه به میزخدمت الکترونیکی بنیاد، درخواست دریافت معرفی‌نامه خود را ثبت می‌کند و درخواست مذکور پس از طی مراحل اداری در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر و پیامکی حاوی لینک دریافت نسخه الکترونیکی معرفی‌نامه برای وی ارسال می‌شود.
امینی در ادامه عنوان کرد: همچنین سازوکار استعلام اصالت معرفی‌نامه الکترونیکی نیز به شکل برخط فراهم شده تا دستگاه دریافت‌کننده معرفی‌نامه بتواند اصالت معرفی‌نامه را به شکل برخط استعلام کند. به این ترتیب نه‌تنها بخشی از مراجعات حضوری کاسته شد، بلکه از هرگونه جعل و سوء‌استفاده از اسامی ایثارگران و خانواده محترم ایشان جلوگیری می‌شود.


منبع : ایثار