تاریخ : 1399,دوشنبه 17 شهريور12:44
کد خبر : 77493 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

دیدار هنیه با نصرالله برای مقابله با طرح‌های صهیونیسم



سخنگوی جنبش حماس فلسطین، دیدار رئیس دفتر این جنبش با دبیر کل حزب‌الله لبنان را موفق و در ادامه مسیر حماس برای تحکیم روابط با گروه‌های مقاومت دانست.

 

 

دیدار هنیه با نصرالله برای مقابله با طرح‌های صهیونیسم بود«حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس فلسطین سفر «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش به لبنان را موفق و مفید اعلام کرد.

خبرگزاری «صفا» فلسطین به نقل از قاسم گزارش داد، این سفر شامل دیدار با تمامی گروه‌های لبنان بود که از هنیه بخوبی استقبال کردند.

وی ضمن اشاره به دیدار هنیه با سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان، تصریح کرد، این دیدار بیانگر پیوند‌های مشترک بین مقاومت لبنان و فلسطین است که مهم‌ترین این پیوندها، مقابله با دشمن اسرائیلی است.

این مسئول حماس ادامه داد، دیدار با نصرالله موفق و در ادامه مسیر جنبش حماس برای تحکیم روابط با گروه‌های مقاومت در منطقه به منظور مقابله با طرح صهیونیسم و شکست آن است.

قاسم ادامه داد: حماس از استقبال باشکوه آوارگان فلسطینی حاضر در اردوگاه‌های لبنان از سران این جنبش قدردانی می‌کند؛ استقبالی که «نشان می‌دهد تمامی اقشار ملت فلسطین، بر گزینه مقاومت اجماع نظر دارند».

وی در پایان خاطر نشان کرد: حماس مسئله آوارگان را یک مسئله اصلی می‌داند و آن را در صدر اولویت‌های خود قرار می‌دهد.

هنیه یکشنبه (روز گذشته) با نصرالله دیدار کرد؛ در این دیدار، تحولات سیاسی و نظامی در فلسطین، لبنان و منطقه و خطرات موجود علیه مسأله فلسطین از جمله «معامله قرن»، سازش رسمی عربی با رژیم صهیونیستی و مسوولیت امت اسلام در این زمینه بررسی و بر ثبات محور مقاومت و صلابت آن در مقابله با فشار‌ها و تهدید‌ها تأکید شد.

براساس بیانیه حزب‌الله، در این دیدار بر «محکم بودن رابطه میان حزب‌الله و حماس که بر اساس ایمان، برادری، جهاد، سرنوشت مشترک، توسعه سازوکار‌ها همکاری و هماهنگی میان طرفین بنا شده، تأکید شد».

هنیه یازدهم شهریور برای اولین بار از سال ۱۹۹۳ وارد لبنان شد؛ وی پیش از این با مقامات دیگری در این کشور از جمله «نبیه بری» رئیس پارلمان، «عباس ابراهیم» مدیرکل امنیت عمومی»، «عبداللطیف دریان» مفتی اهل سنت لبنان نیز دیدار کرده بود.


منبع : دفاع پرس