تاریخ : 1399,سه شنبه 18 شهريور14:59
کد خبر : 77520 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

جانبازان شیمیایی هم جمعیت یا تشکلی تشکیل دهند


جانبازان شیمیایی هم جمعیت یا تشکلی تشکیل دهند

بنیاد شهید هم به عنوان متولی جانبازان و رسیدگی به امور آنان به همراه وزارت امور خارجه موظف به پیگیری برای پیگیری موضوع، محکومیت کشورهای متخاصم و دریافت غرامت برای جانبازان شیمیایی هستند.

جانباز شیمیایی زیر 25 - بعد از پایان دفاع مقدس و وجود این همه جانباز شیمیایی درصددار و بی درصد (بالای 25 و زیر 25 خصوصا زیر 25 درصدها که هیچ گونه تسهیلاتی ندارند) بنیاد و مسئولا دولتی هم به خاطر مسائل مالی و... هزاران بهانه در ارائه تسهیلات و حمایت کردن از جانبازان عزیز می آورند و مجلس هم در 11 دوره خود فقط نگاه کرد و هنوز هم به عینه از نمایندگان مردم در مجلس چیزی ندیدیم، لذا نیاز است تشکلی برای جانبازان شیمیایی درست شود.

  خوشبختانه الان چندین سال است که مثلا سازمان‌های مردم‌نهاد در کشور جا افتاده و وقتش است که امروز بنیاد شهید هم مثلا جمعیت جانبازان شیمیایی داشته باشد و از هر نظر حمایت‌شان‌کند، آن هم جانبازی که 25 درصد باشد یا زیر25. الان مراکز به بلوغ رسیده‌اند و قبول دارند ما می‌توانیم یک بازوی خیلی قوی برای نظام باشیم.

 باید در حوزه بین‌المللی در سطح سازمان های مهم بین اللمللی از جمله سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی شرکت فعال داشته باشیم و صدا و بازوی وزارت خارجه برای حقانیت مظلومانه جانبازان شیمیایی‌مان برای احقاق حقمان باشیم. چون بنا به دلایلی که همه می دانند چیزی عملی تا کنون از وزارت خارجه و دیپلماسی شان ندیدیم تا با حضور در جلسات و قرائت بیانیه، افکار عمومی را تحت تأثیر قرار دهیم تا کشورهایی مثل آمریکا، آلمان، هلند و... که بمب های شیمیایی را در اختیار رژیم بعث عراق قرار دادند محکوم به پرداخت غرامت به جانبازان شیمیایی کنیم، و در بُعد جهانی هم همه بفهمند این کشورها چه جنایتی را مرتکب شدند تا نتوانند به مرور زمان کارشان را انکار کنند که البته از این کشورها بعید هم نیست. کشورهای گناهکاری که با دادن سلاح شیمیایی و با حمایتشان از صدام کافر این تعداد انسان نظامی و غیرنظامی را مصدوم و شیمیایی کردند. پس ما باید و نیاز هست که فعالانه بتوانیم در سطح بین‌المللی کمک کنیم تا صدای مظلومیت جانبازان ایرانی را به گوش جهان برسانیم.
  غربی‌ها نمی‌خواهند ما جانبازان شیمیایی را ببینند و از دیده شدن ما در مجامع بین‌المللی استقبال نمی‌کنند و بلکه هراس نیز دارند. باید برای دفاع از مظلومیت جانبازان شیمیایی دوران دفاع مقدس، رایزنی‌هایی با برخی از نهاد‌های مرتبط بین‌المللی از جمله سازمان ملل و طرح دعاوی در دادگاه بین المللی لاهه داشته باشیم تا آنها را مجاب به صدور حکم محکومیت دولت های یاد شده و دادن غرامت بکنیم.

 حضور ما باعث می‌شود حقایق گفته شود و مظلومیت کشورمان و جانبازان شیمیایی اثبات شود. در مجامع خارج از کشور که بیانیه بخوانیم، تمام دنیا صدای‌مان را می‌شنوند. پس باید آن‌قدر مقاومت کنیم تا به عنوان قربانیان سلاح شیمیایی ثابت شویم. خیلی کار سختی است و به هیچ عنوان آسان نیست و دولت هم باید از ما حمایت کند. باید اجازه داده شود ما به دادگاه بین‌المللی برویم و شکایت کنیم. ما باید ظلمی که در حق‌مان شده را ثابت کنیم. امیدوار هستیم حقانیت جانبازان شیمیایی در دنیا ثابت شود، فلذا این امر پشتیبانی می‌خواهد.

 بنیاد شهید و امور ایثارگران هم به عنوان متولی جانبازان و رسیدگی به امور آنان به همراه وزارت امور خارجه موظف به پیگیری برای پیگیری موضوع، محکومیت کشورهای متخاصم و دریافت غرامت برای جانبازان شیمیایی هستند. ما به عنوان قربانی می‌توانیم حق خودمان را ثابت کنیم.

 وقتی یک سند بین‌المللی وجود داشته باشد دیگر جلوی سندسازی و وارونه جلوه دادن حقیقت گرفته می‌شود. زمانی که جنگ تحمیلی شروع شد سازمان ملل از لفظ تهاجم عراق به ایران استفاده نمی‌کرد و در بیانیه‌هایش وضعیت به وجود آمده را به کار می‌برد، اما بر اثر پافشاری‌های مظلومانه و دفاع ما و پیگیری دستگاه دیپلماسی پس از چندین سال سازمان ملل تهاجم عراق به ایران را اعلام و صدام کافر را شروع کننده جنگ معرفی کرد.