تاریخ : 1399,شنبه 29 شهريور18:30
کد خبر : 77555 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

حقوق و شرایط فرزندان جانبازان



س- از بنده خدایی طلبکار می باشم که ایشان جانباز 35 درصد بود و به رحمت خدا رفته است. دادگاه بابت 150میلیون طلب او را محکوم کرده است. ایشان قبل از فوت دارایی و اموال خود را به نام خانمش کرده است. الان که به رحمت خدا رفته است، می خواستم بدانم آیا پولی به عنوان پاداش، سنوات، بیمه عمر و هر چیز دیگری به او تعلق می گیرد تا از طرف دادگستری دستور توقیف آن را گرفته و مانع از پرداخت به خانواده وی شوم. از راهنمایی کارشناسان عزیز سپاس گذارم.

- بله به این مرحوم سنوات و بیمه عمر تعلق می گیرد ولی در شرایط فعلی شما باید وضعیت مالی خانواده ایشان که نان آور خود را از دست داده و در مضیقه مالی است را در نظر بگیرید.

س- پدر من جانباز 30% بود که دو سال پیش فوت کرد. البته حقوق معوقه جانبازان ماه پیش واریز شد اما برای ما هنوز واریز نشده است. حقیقت این است که مادرم روی این مبلغ برای تهیه جهیزیه خواهرم حساب باز کرده است.

- برای اکثر قریب به اتفاق ایثارگران معوقه ها پرداخت شده است بنابر این از بنیاد پیگیری کنید.
 

س- فرزند جانباز هستم، پدرم جانباز اعصاب و روان شیمیایی است که در منزل به سر می برد. بنده بیکار هستم و پرستاری پدرم را انجام می دهم. آیا مصوبه ای وجود دارد که فرزندان جانبازان 40 درصد به بالا در حکم فرزند شهید باشند؟

- پرستاری از والدین خود به خود جزئ حسنات است و خداوند متعال از فداکاری های شما غافل نیست و انشالله ثواب آن را خواهید برد. از نظر قانونی هنوز مصوبه ای در مورد منظور شدن فرزندان جانبازان 40 درصد در حکم فرزند شهید وجود ندارد.