تاریخ : 1399,سه شنبه 25 شهريور12:24
کد خبر : 77641 - سرویس خبری : فرهنگ و هنر

ارسال ۱۸۰ اثر به مسابقه طراحی بنای یادبود شهدا



180 اثر به مسابقه طراحی بنای یادبود شهدا ارسال و داوری شد

نخستین مسابقه طراحی بنای یادبود شهدا و ایثارگران از میان ۱۸۰ اثر رسیده به دبیرخانه مسابقه، روز یکشنبه ۲۳ شهریور ماه جاری داوری شد.

به نقل از دبیرخانه مسابقه طراحی بنای یادبود شهدا و ایثارگران، جلسه داوری آثار  این مسابقه روز یکشنبه 23 شهریور ماه جاری با حضور سیدمحمد مهدی حجت؛ رئیس هیأت داوران، رضا قره‌باغی، شاهین حیدری و سیدمجتبی موسوی؛ داوران این مسابقه برگزار شد.

حامد نوری دبیر این مسابقه از ارسال 180 اثر توسط 70 هنرمند خبر داد و گفت: توجه به مفهوم و موضوع ایثار و همچنین خلاقیت و نوآوری در طراحی با توجه به ویژگی‌های خاص پروژه شامل: دقت در طراحی جزئیات، اجرایی بودن با استفاده از مصالح بوم‌آورد و رایج در کشور، ظرفیت استفاده بهینه از اثر به‌عنوان یک بنای یادبود فاخر و ماندگار در مناسبت‌های مرتبط، از جمله معیارهای مهم ارزیابی داوران بود که در جلسه مورد بحث قرار گرفت.

وی به انتخاب سه طرح برگزیده در این مسابقه اشاره کرد و افزود: اکثر آثار ارسالی بسیار هنرمندانه، علمی و فنی-مهندسی بودند و تقریباً در بسیاری از آنها به عناصر مرتبط به شهدا و مفاهیم جنگ تحمیلی اشاره شده است.

مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برتر این رویداد هنری در مهرماه 1399 و همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

مسابقه طراحی لوح و بنای یادبود شهدا و ایثارگران به ریاست سعید رسولی (مدیرعامل راه آهن ج. ا. ا) و دبیری حامد نوری به منظور ارج نهادن به فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای راه آهن، برگزار شد.


منبع : tasnimnews خبرگزاری تسنیم