تاریخ : 1399,سه شنبه 25 شهريور12:29
کد خبر : 77642 - سرویس خبری : زنگ خاطره

نوحه‌خوانی سردار«قاسم سلیمانی» در روستای پدری



سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» در ابراز ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خصوصا حضرت سیدالشهدا (ع) از جمله سرآمدان و بزرگان بود به طوری‌که خانه خود را در کرمان وقف امام حسین (ع) و تبدیل به حسینیه کرد و بارها در رثای حضرتش به مداحی و نوحه‌خوانی پرداخت.

 

منزل وقف شده حاج قاسم سلیمانی در شهر کرمان عمر ۳۵ ساله دارد، مکانی که روزی سردار مقاومت در آن زندگی می‌کرد و پس از مهاجرتش به تهران آن را به حسینیه‌ای تبدیل کرد که بیت‌الزهرا (س) نام گرفت. وی هر سال در مراسم های این حسینیه به ویژه ایام فاطمیه حضور پیدا می‌کرد در حالی که خود مقابل در می‌ایستاد و از مهمانان مجلسش استقبال می‌کرد.

نوحه خوانی سردار سلیمانی در روستای پدری+ فیلم

این حسینیه در ایام فاطمیه و دهه محرم میزبان بسیاری از عاشقان و عزاداران اهل بیت (ع) بود که همراه با سردار دل‌ها به سوگواری می‌پرداختند.

سردار حاج قاسم سلیمانی در فیلمی گفته بود که دوست دارم خودم چای در مجلس بگردانم و با همین روحیه و علاقه گهگاه کار‌های کوچک حسینیه را خودش برعهده می‎گرفت.

وی که اصالتا اهل روستای قنات ملک کرمان بود و تا قبل از پیوستن به سپاه پاسداران در این روستا زندگی می‌کرد، علاقه و دلبستگی به زادگاه خود داشت تا جایی که بسیاری از امکانات و آبادانی این روستا مرهون زحمات و تلاش‌های ایشان است. در ادامه فیلمی از نوحه‌خوانی این شهید عزیز در جمع عزاداران جسینی در روستای قنات ملک تقدیم شده است.


منبع : دفاع پرس