تاریخ : 1399,سه شنبه 25 شهريور13:44
کد خبر : 77650 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

المرزوقی، رئیس‌جمهور اسبق تونس:

اعرب منتظر موج سوم انقلاب‌ و نابودی توافق‌هابا اسرائیل باشند



رئیس‌جمهور اسبق تونس ضمن واکنش به توافقات اخیر برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، وضعیت فساد در این کشورها و...پیش‌بینی کرده موج سوم انقلاب‌های عربی به راه خواهد افتاد و این توافقنامه‌ها را از بین خواهد برد.
«منصف المرزوقی» رئیس‌جمهور سابق تونس با پیش‌بینی وقوع موج سوم انقلاب‌های عربی گفته: «همان دلایلی که باعث ایجاد موج دوم انقلاب عربی در سودان، عراق و لبنان پس از موج اول انقلاب در این کشورها شد، هنوز هم وجود دارد به ویژه اینکه فساد، استبداد، سرکوبگری، فقر و عدم اقدام رژیم‌های استبدادی به اجرای اصلاحات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و آشتی با ملت‌ها همچنان ادامه دارد».
رئیس‌جمهور اسبق تونس این را هم گفت که «توافقنامه‌های عادی‌‌سازی روابط بین رژیم‌های استبدادی عربی و رژیم صهیونیستی امضا می‌شود و این رژیم‌ها هرگز در تحمیل این عادی‌‌سازی روابط بر ملت‌های خود موفق نخواهند بود چرا که این ملت‌ها با تسلیم شدن در برابر رژیم صهیونیستی و برقراری هر گونه رابطه‌ای با این رژیم مخالف هستند».
المرزوقی در ادامه تصریح کرد «عدم پایداری دولت‌ها در تونس و تغییرات سریع آن به دلیل قانون انتخابات است که هدف از آن در تنگنا قرار‌دادن گروه‌ها و احزاب طرفدار انقلاب و کارشکنی در برابر ثبات روند دموکراسی است. به گزارش فارس، رئیس‌جمهور سابق تونس پیشتر نیز پیش‌بینی کرده بود موج‌های جدید انقلاب‌های عربی در راه است و «این بار این موج انقلاب‌ها از الجزائر و سودان فراتر رفته و به عربستان سعودی و دیگر کشورها» خواهد رسید.
گفتنی است، «منصف المرزوقی» که زاده ۷ ژوئن ۱۹۴۵ (17 خرداد 1324) در شهر «قرمبالیه» تونس، فعال حقوق، پزشک، سیاستمدار و رهبر حزب «کنگره برای جمهوری» است، از سال 1390 تا 93 رئیس‌جمهور این کشور بود. اشاره این سیاستمدار به انقلاب‌های عربی است که به بهار عربی یا بیداری اسلامی مشهور شد، که از تونس در سال 1389 و با سرنگونی
«زین‌العابدین بن علی»، رهبر مستبد این کشور، آغاز شد و بسیاری از کشورهای عربی را دربرگرفت.