تاریخ : 1399,چهارشنبه 02 مهر13:30
کد خبر : 77759 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس خبر داد:

موافقت اوحدی با تسری امتیازات ایثارگری به جانبازان زیر۲۵درصد و رزمندگان


موافقت اوحدی با تسری امتیازات ایثارگری به جانبازان زیر۲۵درصد و رزمندگان

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی از موافقت رییس بنیاد شهید با تسری امتیازات ایثارگری به جانبازان زیر ۲۵درصد و رزمندگان خبر داد...

فاش‌نیوز - عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی از موافقت رییس بنیاد شهید با تسری امتیازات ایثارگری به جانبازان زیر 25درصد و رزمندگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، "علی رضائی"، نماینده ایثارگر مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی، در حاشیه‌ی جلسه‌ی علنی تاکید کرد: در صدد تصویب طرحی در صحن علنی مجلس هستیم که بر اساس آن امتیازات جانبازان بالای 25درصد به زیر 25درصدها هم تسری پیدا کند و اکثریت نمایندگان مجلس نیز با این طرح موافق هستند منتهی باید پیگیری کنیم که منابع آن در لایجه‌ی بودجه تامین شود..

نماینده‌ی جانبازاستان کرمانشاه با تبریک آغاز هفته‌ی دفاع مقدس و گرامی‌داشت رشادت‌ها و دلاورمردی‌های مدافعان میهن اسلامی خاطر نشان کرد: بر اساس این طرح به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس درصد داده خواهد شد؛ منتهی دولت که آقای اوحدی به عنوان رییس بنیاد شهید به عنوان نماینده‌ی دولت به‌شمار می‌رود وقتی این موضوع را مطرح کردم ایشان گفتند ما هم موافق هستیم فقط بار مالی آن باید تامین شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر قضیه‌ی بار مالی حل شود و سازمان برنامه و بودجه هزینه‌ی آن را تامین کند نزدیک به 300هزار نفر از دلاورمردان جبهه و جنگ زیر 25درصد از این طرح بهره‌مند خواهند شد.

رضائی با بیان اینکه خودم ایثارگرم و مشکلات ایثارگران را به خوبی درک می‌کنم تاکید کرد: تقاضا‌های مکرری از سوی جانبازان و رزمندگان وجود دارد مبنی بر اینکه امتیازات جانبازان بالای 25 درصد به جانبازان و رزمندگان زیر 25 درصد تسری پیدا کند.

البته این را هم باید گفت و ناگفته نماند که در حوزه‌ی درمان و مسکن الان بالای 25 و زیر 25 وجود ندارد و همه آنها یکی هستند؛ چرا که در واقع کار انجام شده است و لیدر حوزه‌ی انتقال فرزند از دانشگاهی به دانشگاه دیگر و در حوزه‌ی سهمیه‌ی پذیرش در جذب دانشجو، این دو مورد حل نشده است که متاسفانه باعث ایجاد نارضایتی شده است. یکی هم در بحث حقوق و معیشت که امروزه جانبازان نگرانند. ما این قضیه را پی‌گیر هستیم و فقط تامین اعتبارات مالی آن مانده است که هنوز حل نشده است.

پایان/