تاریخ : 1399,چهارشنبه 09 مهر12:40
کد خبر : 77773 - سرویس خبری : اخبار

اعلام جزئیات طرح های ایثارگری در فراکسیون ایثارگران مجلس


اعلام جزئیات طرح های ایثارگری در فراکسیون ایثارگران مجلس

همزمان با هفته دفاع مقدس جزئیات طرح های ایثارگری در فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

فاش نیوز - همزمان با هفته‌ی دفاع مقدس، جزئیات طرح‌های ایثارگری در فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار پالمانی فاش نیوز، سیدکاظم موسوی، سخنگوی فراکسیون ایثارگران در گفت‌وگوی اختصاصی به مناسبت هفته‌ی دفاع مقدس، با تبریک آن به قاطبه‌ی جامعه‌ی بزرگ ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های محترم شاهد و رزمندگان، از بررسی جزئیات طرح‌های ایثارگری در فراکسیون ایثارگران خبر داد.

نماینده ایثارگر مردم اردبیل در بهارستان

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم تصریح کرد: ما هر چه داریم از شهدا ، امام شهدا و از راهبری های مقام عظمای ولایت و ولی امر مسلمین جهان داریم؛ چرا که جامعه‌ی ایثارگری کم‌توقع هستند و در بسیاری از مواقع توقع را ما در آنها ندیدیم؛ حتی یک عده از آنها درب ورودی بنیاد شهید را نمی‌شناسند که از این جمله برخی از آنها پدر و مادر سه یا چهار شهید هستند.

نماینده ایثارگر مجلس که خود جانباز شیمیایی است و همیشه کپسول اکسیژن به‌همراه دارد تصریح کرد: جانبازان عزیز ما که مصدوم جنگ هستند از ابتدای جنگ تاکنون و به مدت طولانی با سختی و مشکلات فراوان زندگی می‌کنند. متاسفانه در زمینه‌ی مسائل رفاهی هم فرزندان آنها در موضوعاتی مانند «ماموریت تحصیلی» با مشکل برخورد کرده‌اند. همچنین موضوع تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران هنوز حل و فصل نشده است؛ اما خوشبختانه اخیرا در فراکسیون در جلسه‌ای که با آقای اوحدی، رییس بنیاد شهید داشتیم تصمیمات خوبی گرفته شده است.

رزمندگان معسر

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم در خصوص آخرین وضعیت رزمندگان معسر یادآور شد: رزمندگان معسر همیشه مدنظر ما هستند و مشکلاتی که در ارتباط با معوقات داشتند الحمدالله حل شده است. همچنین در رابطه با مشکلات ایثارگران صنعت نفت، با وزیر نفت جلسه برگزار و به نتایج خوبی رسیدیم و آقای زنگنه قول برطررف کردن مشکلات را به هیئت رییسه فراکسیون داده است.

تبدیل وضعیت

موسوی با تاکید بر رفع مشکلات خانواده‌های شاهد و جانباز در زمینه‌ی تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شرکتی خاطرنشان کرد: در جلسات اخیر در خصوص رفع مشکلات خانواده‌های محترم شاهد و جانبازان و ایثارگران، بویژه در مورد استخدام و تبدیل وضعیت نیروها در سازمان‌ها، نهادها و وزارتخانه‌ها بحث‌هایی صورت گرفت و مقرر شد از توان قانون‌گذاری و نظارت مجلس در جهت رفع موانع، بیش از گذشته استفاده شود.

اما به عنوان یک طلبه ضعیف می‌خواهم این را بگویم که وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها این را از من طلبه بشنوند که در هر سازمان، وزارتخانه و نهادی که فرزند شهید، حانباز و یا ایثارگری در آنجا مشغول به‌کار است، عصمت و امانتداری خوبی برای صیانت از بیت‌المال و اموال عمومی مردم وجود دارد و ارزش‌ها به‌خوبی مراعات شده است.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: جامعه‌ی بزرگ ایثارگری در طول چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی  بهترین فرزندان و جوانان خود را برای اسلام و میهن اسلامی داده است و در حفظ انقلاب، نظام و ولایت‌مداری در کشور سهم بزرگی دارد. امیدوارم مردم هم در جهت حفظ شان این خانواده‌ها که امام راحل فرمود «خانواده‌های شهدا چشم و چراغ این ملت هستند» پاسدار ارزش‌ها باشند.

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم با بیان اینکه فداکاری‌های ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی انصافا یکی پس از دیگری تحسین برانگیز و ستودنی است تاکید کرد: دنیا بداند که اگر مردم شریف ایران و به‌ویژه خانواده‌های شاهد، جانباز و ایثارگر را تحریم کنند، کشور ما این تحریم‌ها را همانند گذشته شکست خواهد داد و اگر استکبار جهانی به سرکردگی  امریکا به فکر حمله به کشور ما باشند تاسوعا و عاشورا را تکرار خواهیم کرد. کشور ما امن و ولایت‌مدار است و ما هم در خانه‌ی ملت به‌عنوان نمایندگان انقلابی و ولایی و  سرباز ولایت، همیشه در خدمت مردم هستیم.

طرح‌های ایثارگری فراکسیون

وی با اشاره به مشکلات ناشی از عدم تامین اعتبارات مورد نیاز بیمه‌ی تکمیلی ایثارگران در سال گذشته و مطالبه‌ی جامعه‌ی ایثارگری از مجلس یازدهم تاکید کرد: در رابطه با مطالبات ایثارگران از مجلس انقلابی باید بگویم امیدوارم مشکلاتی که در زمینه‌ی بیمه‌ی تکمیلی در سال‌های گذشته بوجود آمده بود، در آینده‌ی نزدیک مرتفع و حل و فصل شود؛ به همین جهت جلسات آینده‌ی ما هم به این موضوع اختصاص داده شده است و ان‌شالله موضوع بیمه تکمیلی این عزیزان به‌زودی حل و قصل خواهد شد.

ماموریت تجصیلی

موسوی در خصوص حل مشکل ماموریت تحصیلی فرزندان ایثارگران خاطرنشان کرد: مشکلات موجود در زمینه‌ی ماموریت تحصیلی فرزندان جانبازان بالای 25 درصد و زیر 25 درصد به‌جد دنبال و ان‌شالله به‌زودی برطرف و برای رفع آنها ان‌شاالله تصمیمات خوبی گرقته خواهد شد.

|مهرنوش یاسری