تاریخ : 1399,سه شنبه 01 مهر12:52
کد خبر : 77776 - سرویس خبری : سلامت

مراسم افتتاح بخش زنان بیمارستان نیایش برگزار شد



 
مراسم افتتاح بخش زنان بیمارستان نیایش برگزار شد

مهندس سعید اوحدی در این مراسم که در بیمارستان روانپزشکی نیایش برگزار شد، افتتاح این بخش برای اولین بار در کشور در طلیعه هفته دفاع مقدس در چهلمین سالگرد دفاع مقدس را اتفاقی مبارک خواند و گفت: تقارن هفته دفاع مقدس در اربعین کربلای دفاع مقدس با ایام سالگرد اربعین شهدای کربلا فرصتی در کشور فراهم کرد که با نگاه عمیق‌تری به دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت بیندیشیم.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بیان چرایی بزرگداشت هفته دفاع مقدس بعد از چهل سال عنوان کرد: عقیده من این است که نه شهدا، نه جانبازان و نه هیچ یک از ایثارگران به این بزرگداشت‌ها احتیاج ندارند؛ چرا که این عزیزان همه هستی‌شان را برای دفاع از مرز و بوم این میهن اسلامی گذاشتند و این بزرگداشت‌ها در مقابل کار بزرگ‌ آن‌ها هیچ است و ما هستیم که به شهدا، جانبازان و ایثارگران احتیاج داریم.
اوحدی در ادامه گفت: آنچه در طول تاریخ باعث حفظ جریان عاشورا و شهدای کربلا و عاشورای امام حسین (ع) شد، نقل سینه به سینه این جزئیات در طول تاریخ بود. امروز و در واقعه هشت‌ سال دفاع مقدس هم جریان همین است، زیرا در طول تاریخ بعد از واقعه کربلا، واقعه‌ای به عظمت دوران دفاع مقدس نداریم.
وی با تأکید بر اینکه هشت سال دفاع مقدس در امتداد عاشورا بوده است، اظهار کرد: آنچه در وفاداری یاران اباعبدالله (ع) از کودک تا جوان و پیر می‌بینیم، در هشت سال دفاع مقدس هم شاهد هستیم و همانند حماسه‌سازی ماندگار زنان در عاشورا، حماسه بزرگ زنان این مملکت را در دوران هشت سال دفاع مقدس، چه در جبهه‌ها و چه در پشت جبهه داشتیم. اگر در واقعه کربلا اسارت اهل‌بیت‌(ع) را داشتیم، در کربلای دفاع مقدس هم مظلومیت اسرا را داشتیم که با عزت و سربلندی سال‌ها در بند دشمن بودند.
 معاون رییس‌جمهور با اشاره به ضرورت شناخت مکتب شهید سلیمانی به‌عنوان نمونه‌ای از بزرگداشت شهدا همراه با نگاه تربیتی، عنوان کرد: اگر امروز می‌خواهیم در مکتب سلیمانی ورود کنیم، منظور این است که حالات، رفتار و سبک زندگی این شهید بزرگوار را ببینیم و از آن الگو بگیریم.
وی در بخش دیگر سخنان خود به جایگاه عظیم همسران شهدا اشاره کرد و گفت: همسران عزیز شهدا کار عظیمی انجام دادند؛ آن‌ها در سخت‌ترین شرایط ممکن، فرزندان شهدا را به بهترین وجه تربیت کردند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فشار حداکثری و همه‌جانبه دشمن در بخش‌های‌ فرهنگی، رسانه‌ای، اقتصادی و ...‌ عنوان کرد: اگر در طول هشت سال دفاع مقدس که در سخت‌ترین شرایط تحریمی و تسلیحاتی بودیم و پیشرفته‌ترین عدوات جنگی در اختیار دشمن بود، اجازه ندادیم برای اولین بار در تاریخ ایران، حتی یک ‌متر از خاک کشور به اشغال دشمن درآید؛ اطمینان داریم امروز هم با تأسی به فرهنگ شهادت و ایثار، از این گردنه سخت با عزت و سربلندی عبور خواهیم کرد.
اوحدی در پایان ضمن قدردانی از مجموعه بیمارستان روانپزشکی نیایش برای توجه ویژه به همسران، مادران و دختران شهدا و ایثارگران و افتتاح بخش زنان این بیمارستان، گفت: ۷ هزار و ۱۰۰ جانباز از مجموع جانبازان عزیز کشور که درصدی از جانبازی‌شان اعصاب و روان است، در شرایط سخت‌تری هستند و خانواده‌های آن‌ها هم به‌تبع درگیر این شرایط سخت هستند، که باید قدردان آن‌ها بود و افتتاح مراکزی مانند بخش زنان بیمارستان روانپزشکی نیایش می‌تواند به‌نوعی قدردانی کوچکی از این عزیزان باشد.
در این مراسم جمعی از معاونان و مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و مسئولان و کادر درمانی بیمارستان نیایش حضور داشتند.


منبع : ایثار