تاریخ : 1399,یکشنبه 06 مهر13:30
کد خبر : 77861 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

این روزها مشکل فراموشی است!


این روزها مشکل فراموشی است!

محمدیاسین ساقی

فاش‌نیوز - یادش بخیر زمانی سیاست ماعین دیانت‌مان بود. دیانت ما هرگز امر به سودجویی شخصی و منفعت طلبی از پست و مقام یا بیت‌المال نکرده که این چاشنی زهرآلود خوراک بعضی از مسئولین شده است.

انگار فراموش کرده‌ایم مسئولی در این مملکت بوده که برای رفع تشنگی رزمندگان در جنگ تحمیلی، جهیزیه‌ی زندگی خودش را فروخته تا کلمن آب تهیه کند؛ یا مسئولی هم بوده که بدون چشم‌داشت، در سیل ارومیه پاچه‌های شلوارش را بالا زده و به کمک پیر زن تنهایی رفته؛ که تازه پیرزن به او بد و بیراه هم گفته است. اینجاست که جمله‌ی «راهت ادامه دارد ای شهید» ارزش خود را نشان می‌دهد. چون راه این دو مسئول شهید را برخی این روزها گم کرده‌اند؛ مسئولینی که مشروعیت خود را از ملت داشته و مدیون خون هزاران شهیدی هستند که زمینه‌ی توفیق خدمت را برای مدیران در بدنه‌ی حکومت اسلامی فراهم کرده‌ند.

در فیزیک قانونی وجود دارد که قانون بقاء یا پایستگی ماده و انرژی نام دارد. این قانون بیان می‌دارد که ماده یا انرژی از بین نمی‌رود؛ بلکه از گونه‌ای به گونه‌ی دیگر تبدیل می‌شود. گویی این قانون در خصوص مسئولین مملکت ما نیز ساری و جاری است!

بعضی از مسئولین وقتی از سمت و مقام خود کناره‌گیری یا خدای ناکرده به‌علت بی کفایتی برکنار و عزل می‌شوند، فورا و بدون اتلاف وقت به سمت دیگری منتقل و نائل می‌گردند؛ طوری که این حجم از تغییر و تعدد عنوان، آن هم بدون وقفه و وقت‌کشی، حقیقتا جای تعجب و تشکر دارد!

بعضی از مسئولین حتی بر سر مردم منت هم می‌گذارند؛ طوری که انگار به اجبار وادار به گرفتن پست و مقام شده‌اند و در این شرایط سخت اقتصادی فلان ماشین را هم برای تردد می‌خواهند. گویا فراموش کرده‌اند برای تدبیر معیشت پیاده‌هاست که سوار این میز و صندلی‌های مسئولیت شده‌اند.

آنان عهدی را که با شهیدان بسته‌اند، اینک که رئیس شده‌اند گویی از یاده برده‌اند و انگار فراموش کرده‌اند پای کج روی فرش قرمز مسئولیت گذاشتن، پایمال کردن خون عزیزانی است که برای سربلندی و استقلال، خاک ما را سرخ کرده‌اند. آری این روزها مشکل فراموشی است!

یس ساقی