تاریخ : 1399,یکشنبه 06 مهر15:00
کد خبر : 77879 - سرویس خبری : اخبار

مطالبه‌ی ایثارگران بوشهر از مسئولان کشور


مطالبه‌ی ایثارگران بوشهر از مسئولان کشور

شنیده‌ها حاکی از آن است که مسئولین در حال برنامه‌ریزی برای واگذاری اراضی در عالی‌شهر، واقع در ۳۰ کیلومتری شهر بوشهر برای ۵۰۰ نفر از ایثارگران بوشهری...

فاش نیوز -  «دست اندرکاران نظام به تعریف و تمجید ظاهری قناعت نکنند. وظیفه ماست که در حد توان و مقدورات قدرشناس زحمات آنان باشیم و من میل ندارم که این قدرشناسی فقط در حد تعریف و تمجید ظاهری خلاصه شود؛ بلکه باید در همه نوع امتیازات اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی به آنان بها داده شود. ضرورتی نمی‌بینم که به این عزیزان سفارش و نصیحت کنم»

ایام بزرگداشت هفته‌ی دفاع مقدس بهانه‌ای شد تا با توجه به ظرفیت‌های قانونی موجود، یکی از مطالبات جدی ایثارگران شهرستان بوشهر را مطرح شود و انتظار می‌رود با عنایت به سفارشات حضرت امام (ره) و توصیه‌های مقام معظم رهبری و از طرفی دستور صریح ریاست محترم جمهوری به وزیر راه و شهرسازی برای اختصاص اراضی دولتی به ساخت و عرضه‌ی مسکن، اکنون به یکی از مطالبات به‌حق ایثارگران شهر بوشهر جامه‌ی عمل پوشیده شود.

استحضار دارید که مسئله‌ی مسکن یکی از موضوعات مهم جامعه‌ی ایثارگری می‌باشد؛ که اخیراً در پی امضای تفاهم‌نامه‌ی فی‌مابین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد شهید و امور ایثارگران، برای تأمین و ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی بارقه‌ی امید را در دل ایثارگران روشن نموده است، طبق اطلاع در مرحله‌ی اول ۱۵۰۰ مسکن سهم استان بوشهر و از این میان ۵۰۰ واحد برای شهرستان بوشهر، و هزار واحد برای سایر شهرستان‌های استان درنظر گرفته شده است. شنیده‌ها حاکی از آن است که مسئولین در حال برنامه‌ریزی برای واگذاری اراضی در عالی‌شهر، واقع در ۳۰ کیلومتری شهر بوشهر برای ۵۰۰ نفر از ایثارگران بوشهری می‌باشند؛ و این در حالی است که بخشی از اراضی دستگاه‌های دولتی، به‌ویژه یگان‌های نظامی (هوایی و دریایی) در خود بوشهر تسطیح و در حال واگذاری می‌باشد.

مع‌الوصف از مسئولان دستگاه‌های دولتی و نظامی انتظار می‌رود از این فرصت استفاده نموده و همان‌گونه که حضرت امام رحمت‌الله علیه سفارش نموده‌اند، و از طرفی دستور اکید ریاست محترم جمهوری به‌عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور، مبنی بر در اختیار گذاشتن اراضی دولتی برای ساخت مسکن، به‌ویژه مسکن ایثارگران و خانواده‌ی معظم شهدا که حق بزرگی بر همه‌ی ما دارند، مقاومت در برابر این خواسته‌ی حداقلی ایثارگران را کنار گذاشته و شرایط واگذاری اراضی دولتی را که حق قانونی جامعه‌ی هدف برای ساخت مسکن ایثارگران شهر بوشهر می‌باشد را فراهم آورند.

گفتنی است در سنوات گذشته اراضی شهرک نیایش که در شهر بوشهر قرار داشته، با استفاده از تبصره‌های طلایی و بدون توجه به قوانین و مقررات حوزه‌ی زمین و مسکن ایثارگران، به چند ارگان و نهاد واگذار گردید و در این واگذاری‌ها متاسفانه حقوق ایثارگران واجد شرایط بندر بوشهر تضیع و نادیده گرفته شد؛ و پیگیری موثری برای احقاق حقوق ایثارگران انجام نگردید. افزون براین در وضعیت دشوار کنونی، احاله‌ی اقشار ایثارگر واجد شرایط که اغلب به دلیل مشکلات ناشی از مجروحیت و جانبازی و شرایط جسمی، در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برند، به شهر عالی‌شهر در خارج از محدوده‌ی شهر بوشهر و آن هم در وضعیتی که ریاست محترم جمهوری دستور اکید مبنی بر واگذاری اراضی مازاد دولتی به‌منظور ساخت مسکن به دستگاه‌ها صادر نموده‌اند، تصمیم درستی به نظر نمی‌رسد. همگان به‌خوبی می‌دانند موضوع مسکن، به ویژه در شهرستان بوشهر، باتوجه به گرانی افسارگسیخته‌ی زمین، یکی از مطالبات جدی و برزمین مانده‌ی ایثارگران است، که انتظار می‌رود مورد عنایت برادر ارجمند، جناب آقای اوحدی، معاون محترم رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزیر محترم راه و شهرسازی، جناب آقای اسلامی؛ نمایندگان مردم شریف استان؛ گراوند، استاندار محترم بوشهر؛ و سایر متولیان امر قرار گیرد؛ و انتظار می‌رود جامعه‌ی ایثارگری و تشکل‌های مردم‌نهاد مرتبط، این مطالبه‌ی قانونی عزیزان شاهد و ایثارگر را تا حصول نتیجه پیگیری نمایند.

- گروه جهادی ایثارگران بدون مرز استان بوشهر
- کانون همبستگی فرزندان شاهد استان بوشهر