تاریخ : 1399,چهارشنبه 07 آبان15:10
کد خبر : 77944 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

چنارانی نماینده مجلس وعده داد:

به دنبال عدالت در توزیع سهمیه ها بین ایثارگران هستیم


 به دنبال عدالت در توزیع سهمیه ها بین ایثارگران هستیم

متاسفانه با وجود گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و پایان جنگ تحمیلی هنوز در جامعه هدف ،کسانی وجود دارند که تاکنون هیچ گونه مزایای ایثارگری را دریافت نکرده اند، بنا بر این در این راستا ما به دنبال اجرای عدالت هستیم تا در توزیع سهمیه ایثارگران اعمال شود.

فاش نیوز- عضو کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در توزیع سهمیه های ایثارگری بین جانبازان بالای 25 و زیر 25 درصد باید برنامه ریزی دقیق انجام شود، اجرای عادلانه  این طرح در جامعه ایثارگری را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، "هاجر چنارانی" نماینده ایثارگر مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی با اشاره به "طرح تسری امتیازات جانبازان بالای 25 درصد به جانبازان زیر 25 درصد" اظهار داشت: بر مبنای طرحی که در مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است هر جانباز به میزان هر درصدی که دارد به نسبت آن خدمات و امتیازاتی را دریافت خواهد کرد و این کار نیازمند یک برنامه ریزی دقیق و مدون است.

عضو فراکسیون فرزندان شاهد با تاکید در توزیع عادلانه سهمیه های ایثارگری خاطر نشان کرد: متاسفانه با وجود گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و پایان جنگ تحمیلی هنوز در جامعه هدف ،کسانی وجود دارند که تاکنون هیچ گونه مزایای ایثارگری را دریافت نکرده اند، بنا بر این در این راستا ما به دنبال اجرای عدالت هستیم تا در توزیع سهمیه ایثارگران اعمال شود.

وی با اشاره به ظرفیت های موجود در کشور و ضرورت تقویت بعد نظارتی مجلس در اجرای قوانین ایثارگری متذکر شد: در این راستا جلسات خوبی با آقای اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مجلس شورای اسلامی برگزار شده است که به نظر من باید این جلسات همچنان ادامه پیدا کند.

این فرزند شهید که سابقه دو دوره نمایندگی را در مجلس شورای اسلامی در کارنامه خود دارد با اشاره به موضوع مسکن به عنوان یک معضل در جامعه ایثارگری متذکر شد: متاسفانه وام هایی که در سال های گذشته به ایثارگران داده شده است برخی از افراد که دست شان برای این کار باز بود یا احتیاج شدید مالی داشتند اقدام به خرید و فروش وام کردند. اما امروز ایثارگرانی را سراغ داریم که اگرچه ازمزایای وام مسکن استفاده کرده اند اما "بند جیم" آنها سبزاست و دیگر نمی توانند تسهیلاتی دریافت کنند و فاقد خانه هستند.

عضو فراکسیون زنان مجلس یازدهم اضافه کرد: دولت باید برای این گونه ایثارگران یک فکر اساسی کند و در این طرحی که آقای اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص مسکن پیگیری می کند می توان این موضوع را لحاظ کرد. اگر چه ما هم به نوبه خود پیگیری هایی لازم را انجام می دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از بی توجهی دولت به موضوع اشتغال فرزندان ایثارگران یادآور شد: در نخستین جلسه ای که در فراکسیون ایثارگران و فرزندان شهدا با مهندس اوحدی برگزارشد، رییس بنیاد شهید پیگیری موضوع را مورد تاکید قرار داد و مقرر شد تا در سهمیه های استخدامی سهمیه 30 درصدی ایثارگران لحاظ شود.

 چنارانی در پایان خاطر نشان کرد: ما نمایندگان ایثارگر مجلس در قبال جامعه ایثارگری واقعا دغدغه این موضوع را داریم و بعد از 40 سال از پیروزی انقلاب  هنوز اشتغال فرزندان ایثارگر یکی از مطالبات جامعه ایثارگری است و توقع داریم که این سهمیه هم برای معلولان وهم برای ایثارگران چه در استخدام قراردادی و چه در استخدامی رسمی اعمال و لحاظ شود.

| محمد معرفی