تاریخ : 1399,سه شنبه 08 مهر18:46
کد خبر : 77968 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

حق الناس درصد پایین ها را حساب کنید!



جانباز شیمیایی 20 درصد - دلمان خوش بود روزی قانون جامع حمایت از ایثارگران وارد صحن مجلس می شود و رای می آورد و جهت اجرا ابلاغ می شود. جدیدا" هم این قوانین جدید که چپ و راست از سمت مجلس و دولت و بنیاد اعلام می شود مثل همین تسری امتیازات به زیر 25 که باز دلمان را خوش کرده ایم. اما باز هم مثل قوانین قبلی بیش از چند دهه هست که جانبازان زیر ۲۵ درصد مغفول و مظلوم واقع شدند، در همه زمینه ها چه آنهایی که جانباز کارمند هستند و چه جانبازان دانشجو و چه جانبازانی که فقط دفترچه بیمه درمان دارند همراه با خانواده هایشان و بس. مثلا" تقلیل ساعت کار، ماده 38، ماده 51، معافیت فرزند خصوصا تک فرزند، تحصیل جانباز و فرزندان و همسر، و ده ها تبعیض دیگر.

آخر تا کی باید حتی حق ادامه تحصیل و پرداخت کمک هزینه تحصیلی و استفاده از سهمیه ظرفیت بیست و پنج ما زیر 25 درصدها محروم باشیم؟ تا کی اینگونه مصوبه ها قلب آنان و خانواده هایشان که جز دیدن مثل شمع خاموش شدن آنها، را به درد آورد؟ تا الان هر چه جهت مصوب کردن حق ادامه تحصیل و استفاده از سهمیه و پرداخت شهریه آنان خیلی رایزنی داشتم اما هر چه بیشتر کوشیدیم کمتر نتیجه نگرفتیم.

راستی حق الناس چیست؟ که باید جواب حقوق تضییع شده این عزیزان که در کمیسیون های پزشکی با وجود درد و آلام شدید موفق به اخذ درصد ۲۵ نشده اند را بدهد؟ خدایا آیا می شود فرد مسوولی بخواند و چاره ای بیندیشد؟ بنده آرزو دارم قانونی مصوب شود که این عزیزان از حداقل ها بهره مند شوند؟ در اداره هم هزینه درمانمان را آنقدر پیچ و تاب می اندازند که مثلاً مرتبط با ناحیه مجروحیت نیست و پرداخت نمیشود! راستی عوارض جسمی وجود ترکش های متعدد برای مقطع و محل مجروحیت مضر است!

مشکلات عمده‌ی جانبازان با شیوه‌ی امتیازدهی توسط بنیاد شهید آغاز می‌شود. نظیر باور به بی‌اعتمادی بنیاد نسبت به جانبازان، کارکرد نادرست کمیسیون جانبازان و درصدبندی نادرست جانبازی، احساس تبعیض به سبب رفتار ناعادلانه‌ی بنیاد، منزلت جانبازی در جامعه را زیر سوال برده  است. این مشکلات باعث احساس محرومیت از احترام، مزایا و هویت سازمانی شده است که درنهایت به نارضایتی از بنیاد شهید و سایر سازمان‌ها انجامیده است. تقاضای جانبازان تجدیدنظر در فرایند درصدبندی جانبازی، مورد احترام و تقدیر واقع شدن مقام جانبازی در جامعه و بالاخره تشکیل کارگروه‌هایی از جانبازان در بنیاد است.

چرا که یکی از فعالیت های مستمر و اصلی موسسات خدماتی جانبازان در کلیه کشورهای دنیا نیازسنجی و شناخت مکانیزم های رفع نیاز در جانبازان و خانواده هایشان است.

 جانبازان زیر 25 درصد که از انواع تسهیلات به خاطر شرایط مالی دولت و بنیاد شهید که نمی توانند و نمی خواهند که 25 شوند به نیازهای روان شناختی، آموزشی، اقتصادی، شغلی، جسمانی، تحصیلی، پزشکی و.... احتیاج دارند.
با احترام
جانباز زیر 25 شیمییایی بازمانده از تحصیل همراه با فرزند بخاطر بی پولی