تاریخ : 1399,پنجشنبه 10 مهر13:15
کد خبر : 77992 - سرویس خبری : اخبار

امروز کشور درگیر جنگ اقتصادی تمام‌عیار است



همایش تجلیل نخبگان شاهد و ایثارگر پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) با حضور سردار علاماتی رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس و سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

این مراسم به صورت تصویری و از طریق ویدئو کنفرانس به صورت سراسری در آستان‌ها نیز پخش شد‌.

اوحدی با اشاره وضعیت فعلی کشور اظهار داشت: اگر تا دیروز تحریم داشتیم امروز جنگ‌ اقتصادی داریم. اگر دیروز تهاجم فرهنگی داشتیم امروز کشور در یک جنگ تمام عیار فرهنگی است. ۳۶۰ شبکه خارجی ایران را هدف قرار داده‌اند تا سد راه جریان انقلابی شوند.

وی افزود: به برکت عزت شهدا امروز کلام جمهوری اسلامی تعیین‌کننده است. بخش عمده‌ای از این اقتدار به خاطر توان علمی در حوزه‌های مختلف است. در نانوتکنولوژی جزو پنج کشور دنیا بوده و از بسیاری کشورهای اروپایی در تولید علم جلوتر هستیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در زمان جنگ مهمترین تحقیقات نظامی در حد افزایش توان خمپاره بود اما امروز وقتی گزارش موشک‌ با برد ۵۰۰ کیلومتر را به پیشگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌بریم ایشان می‌گویند باید موشک‌ها نقطه‌زن باشند. اخیرا موشکی با برد یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر قوی‌تر و نقطه زن ساخته شده است. همچنین در جبهه تجربه عظیم پزشکی و جراحی‌های تخصصی را داشتیم.

وی خطاب به نخبگان حاضر در مراسم گفت: پدران شما نسخه‌های الهی بودند که به قله‌های افتخار رسیدند. جوهر این نظام آفریدن عزت و افتخار است. وجود نخبگان شاهد و ایثارگر نشان عظمت بنیاد شهید است. چرا نباید بنیاد شهید در بودجه ردیف مشخصی برای هفت هزار سرآمد نخبه داشته باشد. امیدواریم بتوانیم هرچه بهتر در راه توانمندسازی نخبگان حرکت کنیم و لازم است نمایشگاهی از دستاوردهای نخبگان شاهد و ایثارگر برپا شود.

انتهای پیام/