تاریخ : 1399,یکشنبه 20 مهر17:28
کد خبر : 78055 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

نامه‌ی وارده خطاب به نمایندگان مجلس


نامه‌ی وارده خطاب به نمایندگان مجلس

آنان(رزمندگان و جانبازان زیر۲۵درصد) امید بسته‌اند تا بلکه زحمات‌شان که همانا حضور در جبهه از شش ماه تا انتهای جنگ است را قدر بدانید و نسبت به حل و فصل مشکلات اقدام کنید...

فاش نیوز -  همانطور که اطلاع دارید در دوره قبل مجلس ماده 87 ایثارگران به تصویب رسید؛ اگرچه دارای نواقصی بود اما امیدواریم در این دوره که هم‌رزمان ما وارد مجلس شدند و چشم امید به آنها داریم، با تصویب قانونی که شامل همه‌ی ایثارگران و رزمندگان باشد، آنها را به حق و حقوق‌شان برسانید.

آنان امید بسته‌اند تا بلکه زحمات‌شان که همانا حضور در جبهه از شش ماه تا انتهای جنگ است را قدر بدانید و نسبت به حل و فصل مشکلات اقدام کنید.

انتظار این عزیزان از شما این است که در یک کلام تمام امتیازهای داده شده به جانبازان بالای 25 درصد به زیر 25 درصد تسری داده شود و تمامی امتیازات داده شده به آنها را در هر زمینه‌ای که وجود دارد به سایرین تسری دهید.

  1. به تمام افرادی که در در دوران جنگ در جبهه‌ها حضور داشتند، به هر نحوی و با هر یگان، بجای رزمنده، ایثارگر تلقی شوند و بابت هر ماه حضور آنها یک درصد جانبازی تعلق گیرد.

همچنین علاوه بر درصد جانبازی که قبلاً در سازمان ذیربط داشته‌اند، باید دستورالعملی تعیین شود که جمع درصدهای حضور در جبهه و جانبازی آنها از 50%تجاوز نکند و امتیازاتی که آنها دریافت می‌کنند، برای این گروه هم در نظر گرفته شود .

2- برای فرزندان آنها شرایطی فراهم شود که تا 40 سالگی بتوانند در جذب و استخدام‌ها حضور داشته باشند. چرا که قبلا به دلیل نداشتن چنین امتیازی نتوانسته‌اند از سهمیه‌ی ایثارگری پداران‌شان استفاده کنند و سن آنها بالا رفته است.
3- قانونی به دولت پیشنهاد شود که دستگاه‌ها 95 در صد از استخدام خود را از همین افراد پذیرش کنند. البته دارا بودن معدل 15 در دانشنامه‌های افرادی که باید جذب شوند لحاظ شود.
4- در خواست دریافت پلاک خودرو برای افراد ایثارگر برای تردد در محدوده‌ی طرح ترافیک ضروری است؛ چرا که باید آنها به دلیل صدماتی که در جنگ متحمل شده‌اند اکنون در رفت و آمد خود بهرمند شوند.

5- دولت را موظف کنید افراد حال حاضر در دستگاه‌های دولتی را که شاغل هستند را به هر دلیلی که بازنشسنه می‌شوند پس از بازنشستگی‌شان، به جای آنها از فرزندان ایثارگر استفاده شود.
6- تمام امتیازهای بالای 50 درصدها به این افراد هم تعلق گیرد.
در پایان یادآورمی شود که این کار باعث خواهد شد که همه‌ی افرادی که در جنگ حضور داشته‌اند به حق و حقوق خود برسند.

7- دستگاه‌های دولتی هم که دچار فساد اداری هستند با آمدن فرزندان مدافعان انقلاب و نظام (به‌قول مقام معظم رهبری) با ورود خود موجب از بین رفتن باندهای فساد در تشکیلات دولتی و موجب تقویت و پویایی نظام اداری خواهند شد.

| کریم قدوسی