تاریخ : 1399,دوشنبه 14 مهر12:50
کد خبر : 78058 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

مهدی اسماعیلی، نماینده مجلس:

بسیاری ازمسئولین همچنان به مشکلات ایثارگران بی تفاوتند


بسیاری ازمسئولین همچنان به مشکلات ایثارگران بی تفاوتند

هر چند که ما اطلاعات جسته و گریخته ای از زندگی جانبازان و ایثارگران داریم اما بر این باوریم که آنها همچنان بسیاری از مشکلات را با خود به دوش می کشند.

فاش نیوز - مهدی اسماعیلی نماینده مردم میانه و عضو کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس گفت: باید نگاه ما به جامعه ایثارگران و جانبازان نگاه متفاوتی باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، اسماعیلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل مشکلات و نیازهای جامعه بزرگ ایثارگری اظهار داشت: هم عقل و هم منطق و هم قانون حکم می کند که نگاه ما به جامعه ایثارگران و جانبازان نگاه متفاوتی باشد. اینها بهترین سرمایه زندگی خودشان را در این راه گذاشتند و این استقلال و آزادی و امنیت را و وضعیت بسیار مناسبی که امروز در جهان ایجاد شده است مرهون و مدیون این رشادت ها و فداکاری ها هست.

اسماعیلی در ادامه یادآور شد: به عنوان عضوی از جامعه بزرگ ایثارگری در فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی براین باور هستم که هر کسی که در جبهه ها حضور داشته و به درجه جانبازی رسیده است باید با هر درصد ممکن افتخار جانبازی به او داده شود.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم ادامه داد: در دوره چهار ساله مجلس یازدهم، ما به عنوان نماینده ملت به ریز به ریز مسائل کشور و به خصوص جامعه ایثارگری ورود و رسیدگی خواهیم کرد. چرا که بنظر من ما باید این موقعیت و قدر این خدمت به ایثارگران و جانبازان عزیز را عنیمت بشماریم و هر آن چیزی که اقتضای تکریم و تجلیل از ایثارگران و جانبازان باشد را لحاظ کنیم.

رییس کمیته آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رزمندگان و ایثارگران چشم و چراغ ملت هستند خاطرنشان کرد: رزمندگان ما در دوران جنگ تحمیلی از جان خود مایه گذاشتند و در حال حاضر هم به عنوان حافظ دستاورد های انقلاب و خون شهدا هستند و نباید فراموش شوند.

اسماعیلی با بیان اینکه فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم تشکیل شده است و بنده هم یکی از اعضای آن هستم یادآور شد: هر چند که ما اطلاعات جسته و گریخته ای از زندگی جانبازان و ایثارگران داریم اما بر این باوریم که آنها همچنان بسیاری از مشکلات را با خود به دوش می کشند.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی با انتقاد از بی توجهی برخی از مسئولان نسبت به تامین اعتبارات مورد نیاز جامعه ایثارگری متذکر شد: متاسفانه بسیاری از مسئولین همچنان به مشکلات ایثارگران بی تفاوت مانده اند و ما در صدد این هستیم که با کمک فراکسیون ایثارگران در مجلس یازدهم، پاره ای از دغدغه ها و مشکلات جامعه ایثارگری را به نوعی حل و فصل کنیم. امید است که این امر شتاب بیشتری بگیرد و جانبازان و ایثارگران مطالبات و مسائل خود را از این طریق به پیش ببرند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع ماموریت آموزش فرزندان ایثارگران تاکید کرد: سیستم آموزشی ما باید به نوعی به فرزندان ایثارگران خدمت رسانی کند چرا که برخی از جانبازان ما بخاطر شرایط خاصی که دارند نمی توانند نقش اولیه را برای حمایت از فرزندان خود داشته باشند. بنابر این به عنوان یک قانونگذار در این مورد باید کمک کنیم که این خلا ارتباطی پدر با فرزندان احساس نشود.

نماینده مردم میانه در مجلس یازدهم در پایان تاکید کرد: نمایندگان ایثارگر مجلس به عنوان عضوی از مسئولین کشور باید خود را از خانواده بزرگ جانبازان و ایثارگران بدانند تا کمک حال و مددکار فرزندان ایثارگران، شهدا و جانبازان باشند.