تاریخ : 1399,دوشنبه 14 مهر16:55
کد خبر : 78073 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش تشریح کرد:

بازگشت به کار و سهمیه‌ی خانواده‌ی ایثارگران آموزش و پرورش


بازگشت به کار و سهمیه‌ی خانواده‌ی ایثارگران آموزش و پرورش

آنچه که توانسته‌ایم در این حوزه مزایایی قائل بوده‌ایم و همانند سایر ارکان دولت کارهایی را انجام دادیم اما امیدواریم مابقی کارهایی که ممکن است در مورد جامعه‌ی ایثارگری بر زمین مانده...

فاش نیوز - معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش نسبت به سایر دستگاه‌های دولتی در مورد ایثارگران عقب نیست اما هر کاری که بکنیم در قبال ایثارگران شرمنده‌هستیم تاکید کرد: ما هر چه داریم از ایثارگری این قشر بزرگ است که امروز آرامش و امنیت را به ما ارزانی کرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش‌نیوز، قاسم احمدی لاشکی، معاون پارلمانیی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گوی اختصاصی با گرامی‌داشت هفته‌ی دفاع مقدس یاد و خاطره‌ی رزمندگان هشت سال ایثار و شهادت را گرامی‌داشت و اظهار داشت: ما هر چه داریم از ایثارگری این قشر بزرگ است که امروز آرامش و امنیت را به کشور ارزانی کرده است و همیشه قدردان مجاهدت و ایثارگری شهیدان، جانبازان، آزادگان و رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس هستیم.

وی افزود: آموزش و پرورش از مجموعه‌های دیگر دولتی جدا نیست و آنچه در مورد ایثارگران به صورت قانون مدون شده است را تلاش کرده‌ایم که به اجرا در بیاوریم. من فکر می‌کنم آموزش و پرورش نسبت به سایر دستگاه‌های دولتی در مورد ایثارگران عقب نیست؛ هرچند که در کل می‌خواهم بگویم شرمنده آنها هستیم.

احمدی لاشکی با بیان اینکه آن چه که در برنامه‌ی ششم توسعه و در ماده 90 قانون آمده است را سعی کرده ایم  رعایت کنیم خاطر نشان کرد: بر اساس ماده واحده- بند «الف» ماده (90) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، مصوب 14/12/1395 و تبصره آن سهمیه ورود با پنج درصد (5%) سهمیه اختصاصی برای همسران و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد (25%) و همسران و فرزندان رزمندگان، با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه به سی درصد (30%) افزایش یافته است.

به گفته‌ی معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش در صورتی که سهمیه 25 درصد ایثارگران (مشمولان ماده (70) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و اصلاح بعدی آن) تکمیل نگردد و پنج درصد (5%) سهمیه‌ی اختصاصی همسران و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد (25%) و همسران و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه، پاسخگوی متقاضیان واجد شرایط نباشد، دولت مکلف است مانده ظرفیت خالی 25 درصد ایثارگران را مازاد بر پنج درصد (5%) مذکور، به‌همسران و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد (25%) و همسران و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه که شرایط لازم را داشته باشند، اختصاص دهد.

 احمدی لاشکی ادامه داد: اگر چه در مجموع آنچه که توانسته‌ایم در این حوزه مزایایی قائل بوده‌ایم و همانند سایر ارکان دولت کارهایی را انجام دادیم اما امیدواریم مابقی کارهایی که ممکن است در مورد جامعه‌ی ایثارگری بر زمین مانده باشد را هماهنگ با سایر دستگاه‌ها انجام دهیم.

وی در پایان تاکید کرد: عدد ما در وزارت آموزش و پرورش عدد بزرگی است و ما قریب به یک میلیون نفر جمعیت هستیم و هیچ دستگاهی به اندازه‌ی ما از نظر افراد و پرسنل تحت پوشش، جمعیت ندارد. بنابر این وقتی ما می‌گوئیم افرادی که طبق قانون مشمول بازگشت بکار شوند، اگر در یک وزارتخانه‌ای ده نفر باشند در آموزش و پرورش بیش از یازده‌هزار نفر را شامل خواهد شد و این عدد معادل جمعیت چند وزارتخانه است.

پایان