تاریخ : 1399,سه شنبه 15 مهر11:18
کد خبر : 78097 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

ضرورت استفاده ازنخبگان ایثارگر دربنیاد شهید



معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: در حال حاضر حدود 1000 ایثارگر نخبه در کشور شناخته شده‌اند که این تنها بخش کوچکی از ظرفیت‌های ایثارگران است و باید به‌خوبی از آن‌ها برای خدمات‌رسانی به خود ایثارگران کمک بگیریم.
 
ضرورت استفاده از ظرفیت‌های نخبگان ایثارگر در فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران

 مهندس سعید اوحدی روز دوشنبه 14 مهرماه در نشست شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به‌قرار داشتن در آستانه اربعین حسینی (ع) گفت: هرچند که اربعین امسال توفیق حضور در راهپیمایی اربعین برای ما وجود ندارد، اما یاد امام حسین (ع) و اهل‌بیت ایشان همواره در زندگی ما جریان دارد و روشنایی‌بخش راه و مسیر ما خواهد بود.
وی پس از استماع گزارش ارائه شده توسط مدیرعامل بیمه دی در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته توسط این مجموعه همچنان برخی کاستی‌ها وجود دارد. البته گستردگی بسیار زیاد جامعه ایثارگری مسائل و حساسیت‌های زیادی را به دنبال دارد که باید با توجه به این حساسیت‌ها، تلاش و نگاه ویژه‌ای در مسیر خدمت صورت گیرد.
معاون رییس جمهور ادامه داد: مجموعه مدیریتی بیمه دی هم باید مانند مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران و تمام زیرمجموعه‌های آن مدیریت جهادی باشد، زیرا در مسیر خدمت‌رسانی به ایثارگران نمی‌توانیم بر اساس چهارچوب‌های مشخص اداری پیش برویم.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای جامعه ایثارگری گفت: در حال حاضر حدود 1000 ایثارگر نخبه در کشور شناخته شده‌اند که بر اساس شاخص‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس معیارهای بین‌المللی جزو نخبگان به شمار می‌روند. این تنها بخش کوچکی از ظرفیت‌های ایثارگران است که باید به‌خوبی از آن‌ها برای خدمات‌رسانی به خود ایثارگران کمک بگیریم. امروز فرزندان معزز شهدا و ایثارگران گنجینه بزرگی هستند که باید بیش‌ازپیش مورد توجه قرار گیرند و به آن‌ها میدان داده شود.
اوحدی با تأکید بر ضرورت افزایش نظارت بر فعالیت‌های صورت گرفته در زیرمجموعه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مدیران بنیاد باید بر تمام اجزای تحت نظر خود نظارت کافی را داشته باشند. ما امانت‌دار شهدا و ایثارگران هستیم و نباید اجازه بدهیم خدای ناکرده ذره‌ای از حقوق مربوط به این عزیزان پایمال شود و مدیریت هزینه‌ها باید جزو سیاست‌ها و راهبردهای اصلی ما باشد.


منبع : ایثار