تاریخ : 1399,چهارشنبه 16 مهر11:58
کد خبر : 78120 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

تفاهم نامه تامین مسکن و اشتغال برای ایثارگران گلستان



تفاهم نامه تأمین مسکن و اشتغال برای 1000 نفر از ایثارگران استان گلستان در سفر معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به این استان به امضا رسید.
 
سفر رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان گلستان/ امضای تفاهم نامه تامین مسکن و اشتغال برای 1000 نفر از ایثارگران گلستان

مهندس سعید اوحدی روز سه‌شنبه 15 مهرماه در ابتدای سفر خود به استان گلستان با حضور در گلزار مطهر شهدای امامزاده عبدالله گرگان به مقام والای شهیدان ادای احترام کرد.
وی در ادامه سفر خود به استان گلستان در دیدار با آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه گرگان ضمن تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در مسیر خدمت‌رسانی به ایثارگران، بر اهمیت انجام فعالیت‌های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد.
آیت‌الله نورمفیدی نیز در این دیدار به بیان مسائل و نکاتی در خصوص شرایط ایثارگران استان گلستان پرداخت.
معاون رییس جمهور در مراسم امضای تفاهم‌نامه تامین مسکن و اشتغال برای 1000 نفر از ایثارگران استان گلستان با اشاره به حضور 49 شهید منا در استان گلستان گفت: 48 نفر از این عزیزان هموطنان اهل سنت و 23 نفر از این شهدا از بانوان بودند که مانند تمام شهدای آن فاجعه مظلومانه و در زیباترین حالاتی که انسان به آن دست پیدا می‌کند به شهادت رسیدند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: همانطور که شهید سلیمانی بزرگوار اشاره کرده‌اند شهدا پیش از شهادت به شهادت خود آگاه می‌شوند. این جمله درباره شهدای منا هم کاملا مصداق پیدا کرده است و وقتی در زندگی تک تک این عزیزان دقت کنیم این موضوع را در می‌یابیم. امروز اگر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صحبت می‌کنیم در واقع می‌خواهیم از آنان درس بگیریم تا مسیر خود را به درستی انتخاب کنیم.
اوحدی با اشاره به وحدت بسیار زیاد بین هموطنان شیعه و سنی در کشورمان گفت: دشمنان با وجود چنین وحدتی هرگز در برابر کشورمان راه به جایی نمی‌برند.
وی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران از نظر ظاهر مانند تمام دستگاه‌های دیگر است، اما تفاوتی بین این مجموعه با سایر دستگاه‌ها وجود دارد که امام خمینی (ره) این مجموعه را افضل دستگاه‌ها و نهادها دانسته‌اند. عزت، شرف، بزرگی، افتخار و قداست بنیاد شهید و امور ایثارگران به اعتبار شهدا، جانبازان و آزادگان به دست آمده است.
معاون رییس جمهور با بیان اینکه همراهی و همدلی خوبی بین نمایندگان، استاندار و تمام مسئولان استان گلستان وجود دارد افزود: این وحدت اثرات بسیار خوب و مثبتی را به دنبال داشته است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به امضای تفاهم‌نامه تامین مسکن و اشتغال برای 1000 نفر از ایثارگران استان گلستان گفت: امروز در چهاردهمین سفر استانی خود در خدمت مردم عزیز استان گلستان هستیم و ان شاء الله با امضای این تفاهم‌نامه گام خوبی در مسیر خدمت‌رسانی به ایثارگران برداشته شود.
اوحدی افزود: ظرفیت‌های خوبی در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران برای خدمت به این عزیزان دیده شده است و باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا از این ظرفیت‌ها به خصوص در حوزه ایجاد اشتغال و کارآفرینی ایثارگران به خوبی استفاده کنیم.
همچنین هادی حق شناس استاندار استان گلستان ضمن خوشامدگویی به رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به بیان مشکلات و درخواستهای ایثارگران استان گلستان پرداخت.
رحمت الله نوروزی رییس مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به نقش اهالی استان گلستان در دوران انقلاب گفت: استان گلستان بیش از 4000 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و همواره از مناطق پیشرو در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی بوده است.
وی افزود: خدمت رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران وظیفه همه ما است و بنیاد شهید و امور ایثارگران باید با تعامل و همراهی با مجلس شورای اسلامی از این ظرفیت بسیار خوب استفاده کند.
 مهندس سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این سفر با حضور در منازل خانواده شهیدان معظم «بهمنی نژاد»، جانباز گران‌قدر «سید جمال حسینی» و جانباز و آزاده سرافراز «بهمن عسگری» با آن‌ها دیدار و گفت‌وگو کرد.


منبع : ایثار