تاریخ : 1399,چهارشنبه 16 مهر14:27
کد خبر : 78135 - سرویس خبری : دفاع مقدس

ناگفته‌هایی ازنبردمستقیم سپاه با تفنگداران آمریکایی‌



 

سردار عباس غلامشاهی فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب

فرمانده منطقه یکم دریایی سپاه با تاکید بر بی نظیر بودن حماسه ۱۶ مهر سال ۶۶ که موجب شجاعت ملی در برابر استکبار شد گفت:آمریکایی‌ها ترس و وحشت آن زمان را در رویارویی با رزمندگان دریادل اسلام بخاطر دارند

سردار عباس غلامشاهی فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با گرامیداشت اربعین حسینی و روز ملی نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: حماسه نبرد مستقیم رزمندگان نیروی دریایی سپاه در شانزدهم مهرماه ۱۳۶۶ از جمله حماسه‌های ملی و ماندگار در دوران دفاع مقدس بود.

وی افزود: در یک سال و نیم پایانی جنگ تحمیلی، ما با پدیده‌ای متفاوت از طول دوران دفاع مقدس مواجه شدیم و آن هم حضور علنی و حمایت استکبار جهانی به ویژه آمریکا و پشتیبانی از نیروهای رژیم بعث عراق و صدام بود.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به دنبال ورود آمریکایی‌ها در نبردهای دریایی و انهدام کشتی‌ها و شناورها و به خطر افتادن منابع و منافع اقتصادی در خلیج فارس رزمندگان اسلام در رویارویی مستقیم با نیروهای عراقی بر روی دریا حضور یافتند.

وی با بیان اینکه در طول دوران مقدس شاهد حماسه‌های ماندگار توسط رزمندگان انجام شده است، گفت: یکی از حماسه‌های به یادماندنی و ملی که مبارزه با استکبار جهانی را به تصویر کشید حماسه ۱۶ مهر سال ۶۶ است که ناوگروه ذوالفقار به فرماندهی شهید مهدوی و همرزمانشان در مواجه با آمریکا حماسه‌ای بی‌نظیر خلق کردند و غرور ملی و شجاعت رزمندگان اسلام در مقابل آمریکا را به نمایش گذاشتند.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه با اشاره به اثرگذاری نیروهای استان هرمزگان در حماسه‌های ملی ادامه داد: این عملیات هفت دلاورمرد ایرانی از جمله شهید مهدوی شهادت رسیدند، همچنین استان هرمزگان به عنوان استانی ارزشمند در خلق حماسه‌های ملی در این عملیات پرافتخار، سرباز سردار اسلام شهید آبسالان را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرد.

غلامشاهی افزود: این حماسه به قدری پرافتخار و ارزشمند بود که ما اکنون نیز شاهد اثرات آن هستیم و مشاهده می‌کنیم که آمریکایی‌ها ترس و وحشت آن زمان را در رویارویی با رزمندگان دریادل اسلام به خاطر دارند و از بی‌باکی حماسه آفرینان ۱۶ مهر۶۶ همچنان مستأصل و در رعب و وحشت هستند.


منبع : مشرق نیوز