تاریخ : 1399,دوشنبه 21 مهر14:06
کد خبر : 78189 - سرویس خبری : اخبار

چرا دولت برای پرداخت حقوق معوق ایثارگران منت می‌گذارد؟!



هیئت فرزندان شهدای اسلام (بزرگترین اجتماع خانواده شاهد کشور) در پی انتشار خبری مبنی بر «افزایش حقوق خانواده شهدا با دستور آقای نوبخت»، در نامه‌ای سرگشاده سوالاتی را از معاون رئیس جمهور پرسیده است. این تشکل ابراز امیدواری کرده که در راستای شبهه‌زدایی و رفع هرگونه سوءاستفاده، پاسخ این سوالات به سرعت منتشر شود.

متن نامه مذکور به شرح زیر است:

«جناب آقای نوبخت

سلام علیکم

در آغاز، کلام را مزین به فرازی از نامه‌ امیرالمومنین حضرت علی (ع)‌ به مالک اشتر نخعی می‌کنیم، آنجا که فرمودند: «منت گذاشتن و بزرگ کردن کار‌ها نزد مردم نور حق را خاموش می‌کند!»؛ و اما بعد لازم می‌دانیم از تمامی تلاش‌های جنابعالی برای پاسداشت ارزش‌ها و احقاق حقوق حقه‌ جامعه ایثارگری در طول دوران مسوولیت قدردانی کنیم و امیدواریم این سوالات که طرح و مطالبه آن‌ها حق کتمان‌ناپذیر جامعه ایثارگری است را درد دل‌هایی از جنس ایثار بدانید و دستور فرمایید در سریع‌ترین زمان ممکن به آن‌ها پاسخ داده شود.

آقای نوبخت بزرگوار!

آیا پرداخت معوقات سالیان گذشته خانواده‌های شهدا ارزش خبری کردن در سطح عمومی و چنین منت‌گذاری را دارد؟ مگر نه این‌که سالانه حقوق تمامی اقشار جامعه نسبت به تورم افزایش قانونی می‌یابد. پس منظور همکاران جنابعالی از مطرح شدن چنین خبری که گویی خانواده شهدا از سایر آحاد جامعه مستثنی و به‌دنبال زیاده‌خواهی هستند، آن هم در هفتمین ماه سال چیست؟ آیا قبول دارید این خبر و اخباری این چنین جز آسیب زدن به طیف بی‌ادعای شاهد و ایثارگر ثمر دیگری ندارد، آن هم در شرایط سخت اقتصادی امروز که همه مردم شریف ایران در تنگنا‌های مالی جدی بسر می‌برند. اگر جنابعالی از این شکل اطلاع‌رسانی آگاه نبوده‌اید لطفا به صورت شفاف اعلام کنید.

-آیا مطرح شدن چنین اخباری در شرایط کنونی تلاشی برای فعال نمایی به مدد اعتبار خانواده معظم شهدا و ایثارگران نیست؟

-آیا مجموعه حضرت‌عالی جز پرداختن به وظایف بارز و ذاتی سازمانی (آن هم با این همه تاخیر) کار چشم‌گیر یا خارق‌العاده دیگری برای جامعه ایثارگران انجام داده است؟

-آیا قبول دارید نتیجه انتشار این بدیهیات و بزرگنمایی آن‌ها سبب ایجاد شائبه در خصوص سهم‌خواهی خانواده معظم شهدا و ایثارگران می‌شود؟ چه کسانی از این توهین آشکارا سود می‌بردند؟»

امیدواریم همه این اتفاق‌ها از سر غفلت و ناآگاهی رخ داده باشد. جامعه بزرگ خانواده معظم شهدا و ایثارگران در طول چهار دهه اخیر، درخت تناور جمهوری اسلامی را با جان، مال و آبروی خود آبیاری کرده است و هیچ‌گاه عظمت خانواده شهیدان، رنج جانبازان و صبر آزادگان را وجه‌المصالحه قرار نداده و تا ابد پای آرمان خود ایستاده است.»

انتهای پیام/ 112