تاریخ : 1399,سه شنبه 22 مهر15:15
کد خبر : 78206 - سرویس خبری : ورزشی

گزارشی از دومین دیدار رییس بنیاد شهید با جانبازان ورزشکار

وعده‌هایی که رنگ و بوی واقعیت به خود می‌گیرند


وعده‌هایی که رنگ و بوی واقعیت به خود می‌گیرند

رئیس بنیاد شهید از تصویب انضمام تربیت بدنی و ورزش ایثارگران به معاونت فرهنگی و ورزشی بنیادشهید در شورای معاونان این سازمان به منظور توجه جدی تر به آن خبرداد....

فاش نیوز - رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه‌ی دیدارهای خود با جانبازان و ایثارگران و به منظور پیگیری مسائل مطرح شده در جلسه قبل و حل و فصل مشکلات جانبازان، عصر روز گذشته دومین دیدار خود را با جانبازان ورزشکار تهران انجام داد و به وعده‌ای که داده بود عمل کرد.

به گزارش خبرنگار ما، دومین دیدار رییس بنیادشهید و امور ایثارگران از مجموعه‌ی ورزشی فرهنگی بقیةالله و دیدار با جانبازان با حضور جانبازان نخاعی، عصر روز گذشته در سالن ورزشی این مجموعه برگزار شد.

دراین دیدار که علاوه بر سعید اوحدی، رییس بنیادشهید و امور ایثارگران، یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی بنیادشهید، دکتر عباسپور، معاونت بهداشت و درمان بنیاد، جانباز مصطفی پرکره، مشاور رییس بنیاد در امور جانبازان و تعداد دیگری از مدیران موسسه‌ی فرهنگی ورزشی ایثار و بنیادشهید تهران بزرگ نیز حضور داشتند، برنامه با قرائت آیاتی از کلام زیبای حق و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران رسمیت یافت که در ادامه با مداحی به مناسب روزهای پایانی ماه صفر و شهادت امام رضا(ع)  همراه بود، اشک را میهمان چشمان حاضران کرد.

پس از آن جانباز عسکری مجری برنامه، ضمن خیرمقدم به رییس بنیادشهید و هیات همراه، مشروح برنامه‌های تدارک دیده شده را بیان کرد و سپس با زنگ مُرشد، جانبازان ورزشکار ویلچری با حرکات نمایشی میل، دمبل و کباده، ورزش باستانی را به نمایش گذاشتند که مورد تشویق حاضران قرار گرفت.

در ادامه مهندس اوحدی با اشاره به دومین حضور خود در جمع جانبازان ویلچری ورزشکار، این دیدار را توفیقی بسیار بزرگ برای خود بیان کرد که در آستانه‌ی بیست و هشتم ماه صفر نصیبش شده است.

وی ادامه داد: بنده خداوند را شاهد می گیرم و به رسول گرامی اسلام(ص) سوگند می خورم که این سخنان از عمق وجودمان نشآت می‌گیرد که این دیدارها یک تلنگر و تذکر جدی برای خود ماست که قدردان و قدرشناس وجود شما جانبازان باشیم. خداوند نعمت خدمتگذاری به شما با آن روح و آرمان‌های بلندتان را بر ما ارزانی داشته است که همه وجودتان را در طبق اخلاص گذاشته و به دفاع از دین و ارزش‌های اهل بیت(ع) و دفاع از ناموس، مملکت و وطن‌تان پرداخته اید و همه مملکت مدیون شما هستند.

رئیس بنیادشهید اضافه کرد: البته این عزت‌نفس شما باعث شده که با تواضع باهمه مسائل برخورد می‌کنید، اما بنده ایمان دارم که مردم و مسوولین هم قدرشناس شما هستند و کسی را سراغ ندارم که از روی تعمد کوچک‌ترین کوتاهی را در حق شما داشته باشد؛ چرا که می‌داند در وجدان خود با عذاب الهی مواجه خواهدشد.

معاون رییس جمهور با اشاره به مطالبات ورزشی مطرح شده در جلسه قبل ادامه داد: امروز در شورای معاونین مصوب کردیم حوزه تربیت بدنی زیرنظر معاونت فرهنگی و ورزشی بنیاد اداره شود و سردارسلیمانی هم با تمام قوا به میدان آمده است تا به این مطالبات توجه جدی داشته باشد.

وی با اشاره به سردار سلیمانی نیز گفتند: ورزش جانبازان باید به صورت فراگیر، هم در تهران و هم در شهرستان‌ها اجرایی شود؛ چرا که در آینده نزدیک هفته بسیج را در پیش داریم و مسابقاتی را باید در قالب هفته بسیج شروع نماییم که این مسابقات انگیزه‌ای برای عمومی کردن ورزش دربین جانبازان عزیز خواهد شد.

اوحدی همچنین تاکید کرد: ما حمایت‌هایی هم از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور داریم که انصافا آقای نوبخت هم هیچ کوتاهی بابت حمایت از جامعه ایثارگری نداشته و هر زمان بنده موضوع بیمه دی را مطرح کرده‌ام ایشان گفتند من هیچ وقت اجازه نمی‌دهم که هیچ کوتاهی و قصوری در حق خانواده بزرگ ایثارگری اتفاق بیفتد.

رییس بنیادشهید و امور ایثارگران در همین ارتباط افزود: در چهار ماه اول امسال نیز 95میلیاردتومان برای بیمه تکمیلی ایثارگران اختصاص داده شده بود که بعد از آن سازمان برنامه و بودجه 2200میلیارد تومان دیگر به آن اختصاص داد.

پس از سخنان مهندس اوحدی، سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی بنیادشهید و امور ایثارگران نیز با مورد خطاب قراردادن جانبازان ویلچری حاضر در برنامه گفت: امروز خداوند توفیقی داد که در جمع شما شهدای زنده باشیم و از نزدیک شما را زیارت کنیم و دعا می‌کنیم سربازان خوبی برای شما باشیم. نمی خواهیم در بدو ورود شعار هم بدهیم؛ اما آنچه مسلم است آقای اوحدی از جنس شماست و امیدواریم که خداوند توفیقی بدهد که بتوانیم تحولی در استمرار زحماتی که دیگران کشیده اند ایجاد نماییم و با اهتمامی که در جمع هست با یک برنامه ریزی که تدوین و تنظیم شده، باتوجه به محدودیت‌هایی که به خاطر ویروس منحوس کرونا وجود دارد، با همت و تلاش و با مشارکت خود شما جانبازان و رعایت پروتکل ها، موانع را برطرف نماییم.

سلیمانی دربخش دیگری از سخنان خود به اهمیت ورزش جانبازان پرداخت و متذکرشد: اعتقاد ما بر این است که اگر اهتمام و توجه ما به ورزش جانبازان باشد هزینه کردن برای اردو و ورزش جامعه ایثارگران هزینه نیست، بلکه پیشگیری است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برنامه زورخانه‌ای که چند لحظه قبل به زیبایی اجرا شد قطع به یقین با توجه به این که این افراد پا به سن گذاشته اند، اگر بخواهیم اتفاقات کهولت سن و بیماری به سراغ‌شان نیاید، به جای هزینه دارو و درمان، برای ورزش جانبازان هزینه کنیم که احتمالا با اعتبار مناسبی که خواهیم داشت انجام شدنی است اما همه این برنامه ها را نباید به اعتبار ارتباط بدهیم بلکه بسیاری از مسائل با تعامل و هم‌افزایی پیش می‌آید و ان‌شاالله اتفاقات خوبی در آینده خواهد افتاد.

 جانباز نخاعی مهدی اسدزاده به نمایندگی از سوی جانبازان ورزشکار در این مراسم، با ارایه گزارشی از برگزاری مسابقات ورزشی بین جانبازان و توجه به ورزش این عزیزان و نگاه پیشگیرانه به امر ورزش و همینطور کسب مقام و قهرمانی در مجامع ورزشی بین‌المللی، پارالمپیکی و جهانی توسط جانبازان نخاعی، با ارائه توضیحاتی از نقش و اهمیت ورزش در حفظ روحیه جانبازان، برمساعدت بیشتر بنیادشهید در امر ورزش تاکید کرد.

جانباز نخاعی فاضل شایسته، نماینده موسسه رهپویان افق نور و دکتر حسن ابوطالبی، نایب رییس هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی نیز هر یک در سخنان کوتاهی، مشکلات و نقطه نظرات خود را درخصوص ورزش و همچنین مشکلات موسسه فرهنگی ورزشی ایثار که از زیرمجموعه های بنیاد شهید می باشد بیان کردند.

درپایان این مراسم، رییس بنیادشهید و امور ایثارگران از قهرمانان و ورزشکاران افتخارآفرین میادین پارالمپیکی و جهانی با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل کرد.

| صنوبر محمدی