تاریخ : 1399,سه شنبه 22 مهر14:03
کد خبر : 78215 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

بررسی مشکلات ایثارگران درسفر مهندس اوحدی به آذربایجان غربی



معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز سه‌شنبه 22 مهرماه به‌منظور امضای تفاهم‌نامه تأمین مسکن و اشتغال ایثارگران به استان آذربایجان غربی سفر کرد.
 
سفر رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان آذربایجان غربی
به گزارش «ایثار»، مهندس سعید اوحدی صبح روز سه‌شنبه 22 مهر در ابتدای ورود خود به استان آذربایجان غربی با حضور در گلزار مطهر شهدای بهشت رضوان‌ شهر ارومیه نسبت به مقام والای شهدا ادای احترام کرد.
وی در ادامه در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه ارومیه پس از بیان بخشی از فعالیت‌های صورت‌گرفته در بنیاد شهید و امور ایثارگران در ماه‌های گذشته، گفت: یکی از مشکلاتی که امروز در مجموعه خدمات‌رسانی به ایثارگران با آن روبرو هستیم نیاز به اصلاح و به‌روز رسانی قوانین مربوط به ایثارگران احساس می‌شود. همانطور که در استان آذربایجان غربی هم می‌بینیم که به دلیل شرایط ویژه استان مسیر ایثار، جهاد و شهادت ادامه دارد و همین شرایط نشان می‌دهد که در زمینه قوانین نیازمند بازنگری‌هایی هستیم، چون شرایط امروز با زمان تصویب قوانین تفاوت‌هایی دارد.
معاون رییس جمهور با تاکید بر اهمیت موضوع اشتغال ایثارگران گفت: بستر اجرای قوانین و مقررات در استان‌های کشور است و اگر به دنبال حل مشکل اشتغال ایثارگران در استان آذربایجان غربی هستیم باید این موضوع در خود استان پیگیری و حل شود و با مدیریت از راه دور نمی‌توان به این مسائل رسیدگی کرد. خوشبختانه استانداران محترم در سراسر استان‌های کشور همکاری بسیار خوبی در این زمینه با ما داشته‌اند و امروز در آذربایجان غربی تفاهم‌نامه تامین 1500 مسکن و 2300 شغل برای ایثارگران با استانداری به امضا می‌رسد.
امام جمعه ارومیه نیز در این دیدار ضمن خیرمقدم به رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به بیان مواردی درباره مشکلات و مسائل مربوط به ایثارگران استان آذربایجان غربی پرداخت.
معاون رییس جمهور در این سفر علاوه بر حضور در استانداری آذربایجان غربی به‌منظور امضای تفاهم‌نامه تأمین مسکن و اشتغال ایثارگران، با خانواده معظم شهیدان ابراهیمی کارگران، جانباز گران‌قدر 70 درصد احمد مرادی و جانباز و آزاده سرافراز یوسف رحیمی حیدرلو دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

منبع : ایثار