تاریخ : 1399,پنجشنبه 24 مهر17:24
کد خبر : 78256 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

تجلیل ورزشکاران جانباز تهران توسط رئیس جدید بنیاد



ورزشکاران جانباز استان تهران تجلیل شدند

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه حضور مستمر در جمع ایثارگران عصر روز دوشنبه 21 مهر در مرکز توانبخشی بقیةالله (عج) از ورزشکاران برتر جانباز تقدیر و تجلیل کرد.
 
ادامه دیدارهای مستمر رییس بنیاد با ایثارگران/ ورزشکاران جانباز استان تهران تجلیل شدند

به گزارش «ایثار»، مهندس سعید اوحدی که در روزهای گذشته و به صورت مستمر به دیدار ایثارگران رفته و طی چند ماه اخیر به منظور حل مشکلات ایثارگران به حدود نیمی از استان‌های سراسر کشور سفر کرده است این بار در جمع جانبازان نخاعی ورزشکار حضور یافت و در فضایی صمیمی با این عزیزان گفت‌وگو کرد.

معاون رییس جمهور توفیق خدمت به جانبازان را مایه افتخار عنوان کرد و گفت: جانبازان با روح بلند و آرمان‌خواهی عظیم، جان و جسم خود را برای دفاع از وطن، دین و ارزش‌های الهی در طبق اخلاص گذاشتند و امروز همه مردم قدردان جانبازان هستند و خودشان را مدیون این عزیزان می‌دانند.
وی انتقادات و پیشنهادات جانبازان را برای انجام مأموریت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران ضروری دانست و اظهار کرد: برای پشتیبانی از ورزش جانبازان هیچ مشکل و کمبودی نداریم و باید برنامه‌های ورزشی جانبازان در تهران و شهرستان‌ها به صورت فراگیر دنبال شود. هفته بسیج در روزهای پیش‌رو قرار دارد که می‌توانیم مسابقات ورزشی را برای جانبازان برگزار کنیم و این مسابقات انگیزه‌ای برای عمومی کردن ورزش در بین جانبازان خواهد شد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه اداره امور آسایشگاه‌های جانبازان و مسائل ویژه جانبازان نخاعی حتماً باید با مشورت خود جانبازان انجام شود، گفت: معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد در این راستا کارگروهی با حضور نمایندگانی از جانبازان تشکیل خواهد داد تا امور جانبازان با نظرات خودشان رفع و رجوع شود.
معاون رییس جمهور با اشاره به بازدید اخیر خود از آسایشگاه جانبازان شهید بهشتی، از برخی کاستی‌ها گلایه کرد و از رفع این کمبودها در آینده نزدیک خبر داد.

سعید اوحدی در ادامه از توجه سازمان برنامه و بودجه به امور ایثارگران گفت و ضمن اشاره به موضوع بیمه دی، تصریح کرد: رییس سازمان برنامه و بودجه تأکید کرده است که اجازه هیچ کوتاهی و قصوری در رابطه با امور جانبازان را نخواهد داد و در حالی که در چهار ماه نخست سال جاری در مجموع 95 میلیارد تومان به بیمه دی تخصیص داده شده از تیر ماه تا به امروز حدود دو هزار و 200 میلیارد تومان به بیمه دی اختصاص داده شده که تحولی در حوزه درمان محسوب می‌شود.

در ابتدای این مراسم، سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برنامه‌های بنیاد برای ورزش جانبازان گفت: زمینه و بستر ورزش جانبازان فراهم است و به همّت و تلاش همه بخش‌ها و مشارکت جانبازان نیاز داریم.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌هایی که در حوزه ورزشی و اردویی برای جانبازان و ایثارگران صورت گرفته است، اظهار کرد: البته محدودیت‌هایی به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا به وجود آمده که باید با توجه به آن برنامه‌ریزی کنیم و با نگاهی که معاونت بهداشت و درمان بنیاد در این حوزه دارد، می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اقدامات مناسبی انجام داد.

در این مراسم از تعدادی از جانبازان ورزشکار، «مهدی زمانی» قهرمان رشته تیراندازی با تپانچه، «ابراهیم رنجبر» قهرمان رشته تیر و کمان، «علی یار خوبی زاده»، «مهران وصلتی»، «مجید عربی» و «مجتبی بختیاری» قهرمانان تنیس روی میز تقدیر و تجلیل شد.

در ابتدای مراسم پس از انجام حرکات ورزشی تعدادی از جانبازان باستانی‌کار، نماینده انجمن جانبازان نخاعی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های ورزشی ورزشکاران جانباز، به دیدار دو هفته قبل سعید اوحدی با ورزشکاران اشاره کرد و دیدار مجدد و اهتمام وی برای رفع مشکلات جانبازان را نشانه توجه رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و اظهار امیدواری کرد با تداوم مدیریت جهادی در بنیاد شهید و امور ایثارگران، شاهد بهبود و ارتقای جایگاه جانبازان ورزشکار باشیم.

پیش از اجرای مراسم نیز سعید اوحدی ضمن دیدار با تعدادی از خانواده‌های جانبازان و تفقّد فرزندان این عزیزان، برخی از مسائل و مشکلات ایشان را از نزدیک شنید و دستورات لازم را صادر کرد.