تاریخ : 1399,جمعه 09 آبان14:30
کد خبر : 78288 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

رسول اللّه، منقلب کننده‌ی تفکر و رفتار انسان‌ها


رسول اللّه، منقلب کننده‌ی تفکر و رفتار انسان‌ها

در روزگاری که کرامت انسانی به تاراج قومیت می‌رفت؛ در آن زمان که عبودیت را عفریت جهالت به برهوت شرک رانده بود...

داریوش احمد رضا بهمنیار

فاش نیوز - در روزگاری که کرامت انسانی به تاراج قومیت می‌رفت؛ در آن زمان که عبودیت را عفریت جهالت به برهوت شرک رانده بود و سیاهی و ظلمت آنچنان خورشید روشنائی و عدالت را در جهان بلعیده بود که زندگی انسان تعبیری جز تسلیم و اسارت نداشت و انسان قربانی مطلق فساد فراگیری بود که از سوی حاکمان زر و زور و تزویر بر جوامع بشری حاکم کرده بودند، روزگاری که میوه‌اش فتنه و خوراکش مردار بود و سایه‌های ترس، شانه‌های مردگان را می‌لرزاند، تازیانه‌ی ستم عاطفه‌ها را از چهره‌ها می‌ستُرد و دخترکان بی‌گناه در خاک سرد زنده به گور می‌شدند.

 در این هنگام بود که مولودی بسیار مبارک و پربرکت چشم به جهان گشود که چشم هستی به جمالش روشن شد. همو که وعده بشارت آمدنش در تورات و انجیل و... داده شده بود. حبیبی می‌آید که طبیب دل است و عطر دل‌انگیز گل‌واژه‌های کلام او ملک و ملکوت را به رایحه‌ی توحید کلمه، و کلمه توحیدی معطر می‌سازد. آری هنوز هم فرمان مطاع او مسلمانان را به میثاق اخوت دعوت می‌کند و بشریت را به هم‌زیستی مسالمت‌آمیز فرا می‌خواند. یا رسول خدا ! آمدی با دست‌هایی از بوی بهشت، با نگاهی به وسعت عشق و تبسمی ‌به زیبایی محبت، هدیه‌ای آوردی به گران‌قدری توحید و چه پر بها بود هدیه‌ات، قدمت و نَفَست.

 مولود مبارکی که به اراده‌ی الهی برای مبارزه‌ی بی‌زوال با جاهلیت و شرک و ظلم و تباهی پا به جهان گذاشت و جهان را در احاطه‌ی کامل خویش گرفت و پرچم‌دار سعادت نهایی انسان شد و انسان را از ظلمات جهل و فساد و ظلم به سوی نور و ایمان و عدالت حرکت داد و تجلی بخش غلبه حق بر باطل شد.

  هفدهم ربیع الاول سالروز میلاد پر برکت خاتم الانبیاء محمد مصطفی (صل الله علیه و آله و سلّم) در راه است. هنگامه نوید سپری شدن زمستان سرد و سیاه جاهلیت فرا رسیده است. عزیزی می‌آید که با آمدنش، شعر بشریت شعور می‌یابد. آسمان هستی به یکباره به نور می‌نشیند و جان‌های خسته و آواره، با نغمه‌ی دلنشین توحید، به سرمنزل مقصود فراخوانده می‌شوند تا در افق تابناک یکتاپرستی آرام و قرار گیرند.

 وجود ذی قیمت آخرین سفیر الهی این ستاره پر برکت از بدو تولد تا روز قیامت تجلی خیر و برکت و عنایت است که همواره به انسان اعطاء می‌گردد و اسلام ناب محمدی(ص) که انقلاب اسلامی و نظام ما نیز محصول و عصاره‌ی چنین کیمیایی است، یک بار دیگر ثابت کرد که این نور عظیم معنوی پایان‌ناپذیر، لایزال و همیشه نقش‌آفرین است.

در زمانی که عبودیت را عفریت جهالت به برهوت شرک رانده بود و سیاهی و ظلمت آنچنان خورشید روشنائی و عدالت را در جهان بلعیده بود که زندگی انسان تعبیری جز تسلیم و اسارت نداشت حضرت محمد صلوات اله علیه به دنیا آمد

سالروز میلاد خجسته و مبارک گل خوش بوی آمنه، سراج، منیر حضرت محمد (ص) و ولادت با سعادت ششمین خورشید پر فروغ آسمان عصمت و امامت، فاتح قله های علم و دانش و بزرگ پرچمدار شیعه راستین علوی حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) است، این دو مناسبت ارزشمند را پیشاپیش به ساحت مقدس امام عصر (ارواحنا له الفدا) و به مقام معظم رهبری و به شما و تمامی مسلمانان و رهروان راستین آستان هدایت تبریک و تهنیت می‌گوییم و بر شما مبارک باد.

| داریوش احمد رضا بهمنیار