تاریخ : 1399,یکشنبه 27 مهر12:49
کد خبر : 78290 - سرویس خبری : دفاع مقدس

برادر۶شهیدوفرمانده پیشمرگ کُردمسلمان درگذشت



کردستان|تصاویری دیده‌نشده از فرمانده دلاور پیشمرگ کُرد مسلمان+تصاویر

"برهان قادرخانزاده" برادر شش شهید و فرمانده دلاور پیشمرگ کُرد مسلمان و پیشکسوت صحنه‌های مجاهدت و دفاع از اقتدار و کیان کشور در دوران دفاع مقدس و رزمنده ایثارگر خطه قهرمان‌پرور کردستان دار فانی را وداع گفت.

خانواده شهیدان قادرخانزاده که 6 فرزندشان (شهیدان بختیار، کامیار، بهنام، اردشیر، کوروش و دلاور) در طول دفاع مقدس به مقام شهادت نائل آمده، نمونه‌‌ای از جانفشانی و ایثارگری‌های مردم کردستان هستند که نامشان با انقلاب این مملکت آمیخته و همه دوستداران جهادگر و ولایی کشور و این دیار با آنها آشنایی دارند، نامی آشنا از گذشته تا به امروز.

خانواده‌ این شهیدان مجاهد و مبارز در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی با رشادت‌های بی‌مثال خویش مجاهدت‌هایی را خلق کرده که در کمتر جایی از ایران اسلامی نمونه آن را می‌توان یافت، تا جایی‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در خطبه‌های نماز جمعه تهران در بخشی از فرمایشاتشان فرموده‌اند «در سنندج پدر بزرگوار و نیرومندی را دیدم از یکی از شهرهای کردستان که شش پسرش در راه خدا شهید شده بود و این مرد با کمال قدرت و استقامت ایستاده بود و دم از وفاداری به انقلاب می‌زد، من با همین کلمات معمولی که حقیقتاً کلمات عاجزند از اینکه بتواند احساسات انسان را نشان بدهند به این پدر بسیار بزرگوار و مؤمن تبریک و تسلیت می‌گفتم و به او تسلی می‌دادم اما او به من می‌گفت من احساس نمی‌کنم شش پسر من خونشان هدر رفته و ضایع شده چون در راه اسلام شهید شده‌اند. پسر هفتم او جانباز است که یک پایش را در راه خدا داده که او را هم ما زیارت کردیم.»

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 88 در سفر پر خیر و برکت و مبارکشان به کردستان، دارا قادرخانزاده برادر این 6 شهید را به حضور پذیرفتند. معظم‌له همچنین خردادماه سال گذشته در دیدار دست‌اندرکاران کنگره 5400 شهید کردستان فرمودند "ما در کردستان خانواده‌ای را داشتیم که شش شهید داده‌اند؛ اینها جزو چیزهای کم‌نظیر است، یعنی ما در کشور شبیه این را کم داریم؛ یک خانواده‌ای شش پسرشان را در راه خدا داده‌اند".

"برهان قادرخانزاده" برادر شش شهید و فرمانده دلاور پیشمرگ کُرد مسلمان امروز دار فانی را وداع گفت.

"برهان قادرخانزاده" برادر شش شهید و فرمانده دلاور پیشمرگ کُرد مسلمان و پیشکسوت صحنه‌های مجاهدت و دفاع از کشور در دوران دفاع مقدس و رزمنده ایثارگر خطه قهرمان‌پرور استان کردستان-بانه امروز دار فانی را وداع گفت.

در ادامه تصاویری دیده نشده از  فرمانده دلاور پیشمرگ کُرد مسلمان را می‌بینید:

انتهای پیام/490/ش


منبع : tasnimnews خبرگزاری تسنیم