تاریخ : 1399,سه شنبه 06 آبان15:58
کد خبر : 78449 - سرویس خبری : دفاع مقدس

«پرواز» با بال‌های شکسته



تصویر دفاع مقدس| «پرواز» با بال‌های شکسته

بسیاری از رزمندگان دفاع مقدس به دلیل جراحت مجبور به عقب‌نشینی می‌شدند، اما به دلیل آتش سنگین دشمن بار سفر بستند و به دیدار مولای خویش شتافتند.

 روزهای  هشت سال دفاع مقدس سراسر خاطره است، خاطره‌هایی که بعضاً اشک را از چشم سرازیر می‌کند. روزهایی که مردان و زنان غیور با دست‌های خالی در برابر رژیم سفاکِ تا دندان مسلح بعث، ایستادگی کردند تا نگذارند غرور ملی و انقلاب اسلامی دچار خدشه شود. دستانی که هیچ‌گاه نمی‌توان آنها را از یاد برد.

 عکس‌ها می‌توانند بهترین نمایش‌دهنده، خاطرات باشند، خاطراتی که زبان از بازگو کردن آن عاجز است و قلم برای به تصویر کشیدن آن ناتوان. 8 سال دفاع مقدس سراسر حاصل اتفاقات خوش و ناخوشی است؛ هرچند که ناخوشی‌های آن هم سراسر تجربه بود و رستگاری. به همین دلیل خبرگزاری تسنیم در نظر دارد هر روز تصاویری از دفاع مقدس را برای مخاطبان خود به نمایش بگذارد تا لحظه‌ای خود را در آن صحنه نبرد تصور کرده و سختی‌های رزمندگان را یادآوری کنیم و بدانیم که چه کسانی با خون خود درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند تا این درخت تنومند در اختیار ما باشد.

تصویر زیر برگرفته شده از کتاب عکاسان جنگ-علی فریدونی است که در عراق، پنجوین، منطقه عملیاتی والفجر4 در مهرماه 1362 ثبت و ضبظ شده‌است.

بسیاری از رزمندگان دفاع مقدس به دلیل جراحت مجبور به عقب‌نشینی می‌شدند، اما به دلیل آتش سنگین دشمن در نیمه راه، بار سفر بستند و به دیدار مولای خویش شتافتند تا در کنار سایر دوستانشان عند ربهم یرزقون بخوانند.

دفاع مقدس , شهید ,

مجروحان عملیات که پیش از انتقال بر اثر برخورد گلوله خمپاره توپ به سنگرشان به شهادت رسیدند.


منبع : tasnimnews خبرگزاری تسنیم