تاریخ : 1399,چهارشنبه 07 آبان11:41
کد خبر : 78459 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

تفاهم‌نامه ساخت مسکن برای ایثارگران آشرقی



معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور امضای تفاهم‌نامه تأمین زمین جهت 2846 واحد مسکونی و 1800 شغل برای ایثارگران استان آذربایجان شرقی به این استان سفر کرد.
 
سفر رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان آذربایجان شرقی/ امضای تفاهم‌نامه تأمین زمین جهت 2846 واحد مسکونی و 1800 شغل برای ایثارگران

مهندس سعید اوحدی صبح روز سه‌شنبه 6 آبان ماه در ابتدای ورود خود به استان آذربایجان شرقی با حضور در گلزار مطهر وادی رحمت شهر تبریز به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به قرار داشتن در آستانه هفته وحدت و تبریک این ایام، گفت: حضور در استان آذربایجان شرقی هجدهمین سفر از مجموعه سفرهای استانی است که به صورت هفتگی در حال برگزاری است.
وی در خصوص اهداف این سفر گفت: در این سفر دو تفاهم‌نامه تأمین زمین جهت 2846 واحد مسکونی برای ایثارگران عزیز استان آذربایجان شرقی و تأمین اشتغال برای ایثارگران این استان امضا می‌شود. موضوع اشتغال از چالش‌های اصلی پیش‌ روی جامعه ایثارگری است و تمام دستگاه‌ها باید در زمینه حل این مسئله تلاش و همکاری داشته باشند.
اوحدی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی پیش ‌روی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در دیداری که با انجمن‌های جانبازی داشتیم تصمیم گرفته شد تا به مناسبت چهلمین سال دفاع مقدس و هفته بسیج بزرگترین مسابقات ورزشی جانبازان در سراسر کشور برگزار شود.
معاون رییس جمهور همچنین با خانواده معظم شهید «علیرضا غریبانی مقدم‌نژاد»، آزاده و جانباز سرافراز «حجت‌الاسلام مهدی عالی (امام جمعه موقت تبریز با سابقه نزدیک به 2000 روز اسارت)» و جانباز معزز ۷۰ درصد «محمدعلی پرغو» دیدار و گفت‌وگو کرد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان سفر خود به استان آذربایجان شرقی با حضور در مراسم امضای تفاهم‌نامه‌های تأمین مسکن و اشتغال ایثارگران در استانداری آذربایجان شرقی، تأکید کرد: مقدمات امضای این تفاهم‌نامه‌ها با تلاش و همت جناب پورمحمدی استاندار محترم استان آذربایجان شرقی فراهم شده است که از ایشان و تمام مسئولان این استان که در مسیر امضای این تفاهم‌نامه تلاش کرده‌اند تقدیر و تشکر می‌کنیم.
اوحدی با بیان اینکه نامگذاری هفته وحدت با ابتکار و آینده‌نگری امام خمینی (ره) صورت گرفت، افزود: در کارنامه معمار کبیر انقلاب شاهد نامگذاری‌هایی هستیم که نشان‌دهنده نگاه بلند ایشان است. تأثیرات این نامگذاری‌ها تنها منحصر به داخل کشور نیست و عمدتاً جنبه بین‌المللی پیدا کرده است. به عنوان مثال نامگذاری روز قدس تأثیر زیادی در عرصه بین‌المللی دارد و هفته وحدت هم از این مسئله مستثنی نیست و نقشی اساسی در بین مردم ایفا می‌کند.
وی افزود: انسان‌های بزرگ به دلیل جلوتر بودن از زمان خود پیش‌بینی‌ها و آینده‌نگری‌های مهمی دارند. امروز می‌بینیم که دنیا با چالش جدی در زمینه انسجام ملی، وحدت و تاب‌آوری مردم در برابر بحران‌ها روبرو شده است که نمونه بسیار مشخص آن مواجهه مردم دنیا با بیماری کرونا است. در چنین شرایطی شاهد آثار و برکات آینده‌نگری حضرت امام (ره) در نامگذاری هفته وحدت هستیم. نگاه ایشان در نامگذاری هفته وحدت نگاهی استراتژیک و برگرفته از آموزه‌های دینی بود.
معاون رییس جمهور تصریح کرد: وحدت بین اهل سنت و شیعیان در کشور ما به خوبی مشخص است و تبلور آن را در دوران دفاع مقدس دیدیم که عزیزان اهل سنت ما پا به پای برادران اهل تشیع برای دفاع از کشور و انقلاب جنگیدند و در این راه جان و سلامتی خود را فدا کردند تا درخت تنومند اسلام آبیاری شود. در دوران اسارت نیز شخصاً شاهد این بودم که وقتی سربازان بعثی می‌خواستند نوجوانی از شیعیان را برای شکنجه از جمع جدا کنند، برادران اهل سنت با مقاومت و ایستادگی خود مانع این کار شدند. وحدت نه یک شعار بلکه یک راهبرد استراتژیک برای جامعه اسلامی است و مبنای آن آموزه‌های پیامبر اسلام (ص)، اعتقادات و ارزش‌ها است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، گفت: ایشان همواره بر ضرورت وحدت تأکید بسیاری دارند زیرا نقطه مقابل وحدت تفرقه است. امروز هدف تمام فشارها و تحریم‌های دشمنان علیه مردم ایران ایجاد ناامیدی و تفرقه است و کلید عبور از این فراز و نشیب‌ها بی‌شک همان مسئله وحدت خواهد بود. عزت، سربلندی و افتخاری که به برکت خون شهدا و ایثارگران به دست آمده است تنها با صبر و وحدت پابرجا خواهد ماند.
اوحدی افزود: همانطور که امام (ره) و مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند امروز تجلی ارزش‌های اهل بیت (ع) در جامعه ایثارگری مشاهده می‌شود و وظیفه ما هم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. ان‌شاءالله بتوانیم با تلاش‌های خود قطره و ذره‌ای از فداکاری‌ها و جان‌فشانی‌های این عزیزان را جبران کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد‌علی آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم به رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: جناب اوحدی دارای سوابق زیادی در حوزه‌های فرهنگی هستند و امروز نیز در جایی هستند که فعالیت‌های فرهنگی در آن اهمیت بسیار زیادی دارد. در حال حاضر دشمنان با جنگ نرم خود فرهنگ مردم ما را هدف گرفته‌اند و باید بکوشیم با فعالیت‌های مناسب و فرهنگ‌سازی جلوی این توطئه‌ها را بگیریم.
وی افزود: موضوع اشتغال جامعه ایثارگری دارای اهمیت بسیار زیادی است و مشکلاتی در این زمینه دیده می‌شود که نیازمند رسیدگی و توجه ویژه است. همچنین حوزه مسکن این عزیزان نیز از دیگر دغدغه‌هایی است که باید مدّنظر باشد.
همچنین محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در مراسم امضای تفاهم‌نامه تأمین زمین جهت 2846 واحد مسکونی برای ایثارگران استان آذربایجان شرقی و ایجاد اشتغال برای 1800 نفر از ایثارگران این استان، خدمت‌گزاری به خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان را وظیفه تمام مسئولان و مردم دانست و گفت: هیچ افتخاری بالاتر از این در مسیر خدمت به ما دست نمی‌دهد که خدمتگزار جامعه معظم شاهد و ایثارگر باشیم.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: خدمت بی‌منت به جامعه ایثارگری وظیفه تمامی مسئولان است و امروز نیز در همین راستا شاهد امضای تفاهم‌نامه‌ای با هدف رفع دغدغه‌های خانواده‌های شهدا و ایثارگران در زمینه تأمین مسکن و اشتغال هستیم.


منبع : ایثار