تاریخ : 1399,شنبه 10 آبان17:05
کد خبر : 78474 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

شیعه یا سنی؟!


شیعه یا سنی؟!

با جهالت ما و سوءاستفاده‌ی دشمن، سدی که بین برادران شیعه و سنی ایجاد می‌شود، مرزهای امپراطوری اسلامی را محدود می‌کند...

محمدیاسین ساقی

فاش‌نیوز - دین مساله‌ای است که مرز و قومیت ندارد؛ در واقع یک نوع ملیت یا نژاد است. نشان به آن نشان که حضرت امام هم می فرمود: «ملت ما اسلام است.»

ارزشمندترین و مستحکم‌ترین ایدئولوژی نیز باید با مسائل اعتقادی در هم آمیخته شود تا پایدار بماند؛ و اعتقادی مستحکم‌تر از دین و باور یک انسان وجود ندارد که بتوان بر پایه‌ی آن یک ایدئولوژی را بنا کرد.

درست است که در ادیان تفاوت فرقه‌ها وجود دارد، ولی اصل همه‌ی فرق یک دین یکی است. مساله‌ای که با توطئه‌چینی دشمنان باعث تیره شدن نور هدایت جوامع می‌شود، همین اختلافات بین فرقه‌هاست.

شکست دادن یک ملت مسلمان متحد بسیار سخت‌تر است تا جامعه‌ای که فقط درگیر تعصبات یک فرقه‌ی خاص باشد. در حقیقت با جهالت ما و سوءاستفاده‌ی دشمن، سدی که بین برادران شیعه و سنی ایجاد می‌شود، مرزهای امپراطوری اسلامی را محدود می‌کند.

در واقع همان‌طور که در زمان جنگ و دفاع مقدس راه قدس از کربلا می‌گذشت... ولی اکنون با یک ایدئولوژی اسلامی تا قاره‌های دیگر هم می‌توان رفت.

همان‌طور که در زمان جنگ تحمیلی رزمندگان شیعه و سنی ما دوشادوش هم از خاک وطن دفاع کردند، امروز نیز واجب‌ترین وظیفه‌ی هر فرد مسلمان، چه شیعه و چه سنی، حفظ یکپارچگی ساختار اسلام است؛ و نباید با بحث‌های غیرضروری و تعصبات نابجا آبروی اسلام را در هاون کوفت!

|محمدیاسین ساقی